Ketvirtadienį 9 valandą ryto Lietuvos laiku D.Grybauskaitė šventinėje kalboje Prezidentūroje dar ragino lietuvius nepamiršti vienybės. Maždaug 10 val. 45 min. Lietuvos laiku ji jau leidosi Varšuvoje.
Tai reiškia, kad kaimyninės valstybės sostinę, esančią už maždaug 400 km, ji pasiekė per pusantros valandos. Į šį laiką įeina ir kelionė nuo Prezidentūros į oro uostą.
Tai reiškia, kad kaimyninės valstybės sostinę, esančią už maždaug 400 km, ji pasiekė per pusantros valandos.
Prezidentei laiku spėti į susitikimą Varšuvoje padėjo Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų transportinis lėktuvas C27J „Spartan“, kuriuo Lietuvos vadovai dažnai keliauja į užsienio šalis. Aukščiausi valstybės vadovai dažnai naudoja šį lėktuvą, nes būtent jiems skirto lėktuvo nėra. Kartais D.Grybauskaitė skrenda ir pigių skrydžių avialinijomis.
Kokiu vidutiniu greičiu skrido D.Grybauskaitė? Puslapio flight-data.adsbexchange.com, kuriame galima stebėti pasaulyje skraidančių lėktuvų maršrutus, duomenys rodo, kad į Lenkiją lėktuvas įskrido maždaug 10 valandų 7 minutės: kada lėktuvas pakilo, duomenų nėra.
Nuo Lenkijos sienos su Lietuva iki Varšuvos yra maždaug 265 km, šį atstumą lėktuvas įveikė per maždaug 38 minutes. Tad karinis lėktuvas, kuriuo skrido D.Grybauskaitė, šioje atkarpoje išvystė vidutinį maždaug 420 km/val greitį.
Tai nėra tiek jau daug. Įprastas keleivinis skrydis iš Vilniaus į Varšuvą trunka apie valandą. Skrydžio atstumas yra apie 400 km, skrydžio metu išvystomas 410 km/val vidutinis greitis.
Tiesa, maksimalus greitis, žinoma, būna didesnis. Ir D.Grybauskaitės skrydžio metu C27J „Spartan“ buvo išvystęs 540 km/val greitį, rodo flight-data.adsbexchange.com duomenys.
Iš šio puslapio taip pat galima sužinoti, kad tai trečiasis šio lėktuvo skrydis šį mėnesį. Birželį C27J „Spartan“ į orą buvo pakilęs 8 kartus.
Lietuvos kariuomenės teigimu, maksimalus šio lėktuvo greitis yra 550 km/val. Neprisipylęs kuro šis lėktuvas nuo Lietuvos gali nuskristi iki pat Afganistano, nenutūpdamas ore praleisti 8 valandas.
Jame sumontuota autonominė jėgainė, kuri aprūpina lėktuvą elektros energija ir priklausomai nuo oro sąlygų kondicionuoja arba šildo orlaivio kabiną, keleivių arba krovinių skyrius, taip pat naudojama pagrindinių variklių užvedimui. Orlaivyje įrengtos modernios valdymo ir navigacinės sistemos, taip pat modernus autopilotas ir automatinė traukos kontrolės sistema. Jis gali prireikus skraidinti 50 karių, 36 sužeistuosius, visureigį arba šarvuotį.
Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos turi 3 karinius transportinius Italijoje pagamintus lėktuvus C27J „Spartan“. Pirmasis įsigytas 2006 m., antrasis – 2008 m., trečiasis – 2009 m. Jie pakrikštyti „Gedimino“, „Algirdo“ ir „Vytauto“ vardais. Lietuvai jie kainavo 75 mln. eurų.
Tiesa, LNK žinios balandį pranešė, kad, neoficialiomis žiniomis, vienas šių lėktuvų naudojamas tik atsarginėms dalims.
Be Lietuvos, tokius lėktuvus naudoja Bulgarija, Graikija, Italija, JAV, Rumunija ir Marokas.