2021 01 26

Prezidento patarėjas: vasaros tikslas dėl skiepų – ambicingas, bet pasiekiamas

Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas ambicingu, bet pasiekiamu tikslu vadina šalies vadovo iškeltą siekį iki vasaros vidurio Lietuvoje įgyti kolektyvinį imunitetą nuo koronaviruso, paskiepijant 70 proc. šalies gyventojų.
Revakcinacija Kauno klinikose
Revakcinacija Kauno klinikose / Kauno klinikų nuotr.

Simono Krėpštos teigimu, vakcinų tiekimas turėtų įsibėgėti antrąjį ketvirtį, todėl būtina ruoštis masiniam skiepijimui, planuoti logistiką ir masinio vakcinavimo centrų įrengimą.

„Tikslas yra ambicingas, bet jis yra pasiekiamas, nes ir vakcinų tiekimas remiasi ne vieno gamintojo vakcina, bet bent jau trijų. Matome, kad tiekimas įsibėgės“, – Žinių radijui sakė Simonas Krėpšta.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Simonas Krėpšta
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Simonas Krėpšta

„Nacionaliniu lygmeniu reikia labai aktyviai ruoštis, nes vakcinų tiekimas augs eksponentiškai antrąjį ketvirtį. Reikia pasiruošimo, masinių vakcinavimo centrų (...), susiplanuoti logistinius pajėgumus, pasitelkti kitas institucijas, galbūt ir kariuomenę“, – teigė jis.

Kaip sektinus pavyzdžius prezidento patarėjas pateikė Izraelį, kur per mėnesį paskiepyta trečdalis gyventojų, ir Jungtinę Karalystę, kur savaitgalį per vieną dieną buvo paskiepyta pusė milijono žmonių.

S.Krėpštos teigimu, balandį ir gegužę Lietuvoje gali reikėti mažiausiai 30 vakcinavimo centrų.

ES vakcinas perka centralizuotai per Europos Komisiją. Pasak S.Krėpštos, G.Nausėda šiuo klausimu pirmadienio vakarą dar kartą kalbėjosi su Europos Komisijos pirmininke Ursula von der Leyen.

Šiuo metu ES gyventojai skiepijami „Pfizer“-„BioNTech“ ir „Moderna“ vakcinomis, šią savaitę numatoma patvirtinti „AstraZeneca“ vakciną.

Anot S.Krėpštos, po kelių mėnesių planuojama tvirtinti „Johnson & Johnson“ vakciną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis