05 12

Prezidento rinkimų apklausa: už ką ir kodėl balsavo Lietuvos žmonės?

Sekmadienį 20 valandą užsidarius rinkimų apylinkėms baigėsi Prezidento rinkimų pirmas turas. Kol bus skaičiuojami rezultatai, didžiausia intriga - kas iš aštuonių kandidatų pateko į antrąjį turą, o galbūt valstybės vadovas jau išrinktas pirmame ture. 15min balsavusių rinkėjų Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje paklausė, už ką ir kodėl jie balsavo.

15min žurnalistai rinkėjus kalbino per išankstinį balsavimą, kalbėjosi su jais pasirinktinai, todėl ši apklausa atskleidžia tik konkrečių rinkėjų pasirinkimus.

Antros kadencijos siekia dabartinis prezidentas nepartinis Gitanas Nausėda. Valdančioji Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai į prezidentus iškėlė premjerės Ingridos Šimonytės kandidatūrą, valdančiajai koalicijai priklausanti Laisvės partija – Vytauto Didžiojo universiteto Teisės fakulteto dekaną Dainių Žalimą, opozicinė Darbo partija – savo lyderį, parlamentarą Andrių Mazuronį, kita opozicinė politinė jėga, Demokratų sąjunga „Vardan Lietuvos“, iškėlė buvusį krašto apsaugos viceministrą Giedrimą Jeglinską.

Save išsikėlė advokatas Ignas Vėgėlė, medikas Eduardas Vaitkus ir partijos „Nemuno aušra“ lyderis Remigijus Žemaitaitis. Pastarąjį dėl antisemitinių pareiškimų Konstitucinis Teismas pripažino sulaužius priesaiką ir pažeidus Konstituciją, dėl to politikas atsisakė Seimo nario mandato.

Ką ir kodėl rinkosi vilniečiai?

Jauna moteris Dominyka sakė balsavusi už Ingridą Šimonytę, nes jos ir kandidatės vertybės geriausiai sutampa: požiūris į žmogaus teises, Lietuvos saugumą, mokesčius, ekonomiką.

Vyresnio amžiaus Rimas balsavo už Gitaną Nausėdą, nes jis jam patinka, yra geras prezidentas. „Į ką keisti?, – klausė Rimas. – Jis geras prezidentas, protingas, žinomas“. Jis tarp kitų nemato vertesnių kandidatų ir sako, kad geriau išlaikyti tęstinumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis