Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 12 /19:30

Prie VVT direktoriaus durų liko nakvoti darbuotojai, vadovas tai sieja ir su skiepais

Trečiadienį prie „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus durų susirinko minia profesinės sąjungos narių, kurie sako taip mėginantys ieškoti sprendimų. Anot įmonės darbuotojų profesinės sąjungos pirmininko Algirdo Markevičiaus, jie nebegali klausyti to, ką bendrovė komunikuoja viešai, todėl atėjo pasisakyti, kaip yra iš tikrųjų. O direktorius sako, kad viena šio triukšmo priežasčių gali būti ir skiepai.
Vilniuje viešojo transporto darbuotojų protestas
Vilniuje protestuoja viešojo transporto darbuotojai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Atnaujinta 19.30 val.

Kaip vakare pranešė Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ administracijos pastate atlyginimų kėlimo reikalaujantys darbuotojai tebesidera su generaliniu direktoriumi, kuris negali nieko pažadėti ir prašo palikti patalpas.

„Patalpos išpurkštos dezinfektantu, žmonės trokšta, bet išeiti neketina. Kartu yra ir aplankyti darbuotojų atvykusi LPSK pirmininkė Inga Ruginienė“, – teigiama pranešime.

Skundžiasi darbo užmokesčiu

O tas „iš tikrųjų“, pasak A.Markevičiaus, yra labai liūdna: darbo užmokestis nedidėja, darbo sąlygos negerėja, kolektyvinės sutarties nėra.

„Įmonė teisiasi su darbuotojais teismuose, skundžia visus sprendimus, problemų nesprendžia ir bando tiesiog komunikacinėmis priemonėmis paišyti gražią ateitį, nors mes turime liūdną dabartį.

Tai mes čia susirinkome ir, jeigu negausime atsakymų, šiandien liksime ir nakvoti prie direktoriaus durų. O direktorius kol kas mato tik viena – sutaupyti vieną milijoną grynojo pelno, nežiūrint to, kad darbuotojai pervargę“, – kalbėjo A.Markevičius.

Jis teigė, kad su direktoriumi kalbamasi ir esą pagrindinis klausimas, ar yra perspektyvų likti darbe, ar geriau ieškotis kito darbo.

„Darbo užmokestis jau neatitinka nei darbuotojų lūkesčių, nei darbo specifikos, funkcijų, kurias jie atlieka“, – teigė profsąjungos pirmininkas.

Trūksta 200 darbuotojų

Prie VVT direktoriaus kabineto, A.Markevičiaus manymu, susirinko daugiau nei šimtas darbuotojų.

„Dabar VVT trūksta 200 vairuotojų, dar 200 serga. O įmonė vėl iškomunikuoja gražiai, kad čia dėl sergamumo, bet tikrosios priežastys kitos. Mes matome, kad trūksta 200 darbuotojų, nors rugpjūtį buvo laisvi 177 etatai, dabar 198. Tai rodo tendenciją, kad darbuotojai ieško kito darbo, nepasilieka įmonėje.

Sergamumas didelis. Kiti darbuotojai verčiami dirbti per poilsio dienas, taip nuolatos pažeidžiamas darbo ir poilsio režimas, žmonės neturi pasirinkimo, nes yra toks spaudimas jų atžvilgiu daromas – neišeisi, tai tą padarysim, prisiminsim, neduosime laisvos dienos, atostogų.

Nuolatos jaučiame ir matome ir tą perdegimo efektą, kuris sukuria ligas ir mažina darbingumą, apie kurį čia įmonė bando parašyti, slėpdama tas tikrąsias priežastis, kurias reikia spręsti“, – vardijo A.Markevičius.

Praėjusią savaitę įmonė išplatino pranešimą, kuriame teigta, kad apie dešimtadaliui sostinės viešojo transporto vairuotojų susirgus peršalimo ir kitomis ligomis, galimi autobusų ir troleibusų Vilniuje vėlavimai.

Jis teigė nesuprantąs, kodėl pagrindinis bendrovės tikslas yra „sutaupyti šiais metais vieną milijoną grynojo pelno, o nesirūpinti darbuotojų gerove ir sukurti teigiamą darbo klimatą“.

Profesinės sąjungos atstovai šiuo metu kalbasi su įmonės direktoriumi. Anot A.Markevičiaus, jeigu atsakymų negaus, darbuotojai pasiryžę nakvoti prie direktoriaus kabineto durų, „kol direktorius miegos šiltai ir sapnuos apie vieną milijoną eurų“.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Algirdas Markevičius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Algirdas Markevičius

Ir liko. Bent jau taip paskelbė savo feisbuke: „Jie nenori mūsų girdėti, o mes nenorime būti jų vergais. Liekame nakvoti prie direktoriaus durų.“

Atlyginimus žada didinti, bet tik 5 proc.

Susitikime su vairuotojais D.Aleknavičius sakė, kad darbuotojams jau yra pranešta, jog nuo šių metų balandžio atlyginimai didės 5 proc., kas sukėlė garsų juoką salėje.

„Numatytas darbo užmokesčio fondo dėl atlyginimų pakėlimo didinimas įmonės biudžete“, – sakė direktorius.

Jis teigė, kad daliai darbuotojų atlyginimai jau didėjo.

Vairuotojai reikalavo, kad direktorius pasakytų savo atlyginimo dydį. D.Aleknavičius teigė, kad jis pats sau atlyginimo nenustato, tai daro įmonės valdyba ir jo atlyginimas šiuo metu siekia 8 tūkst. eurų.

Paklaustas, koks turėtų būti vairuotojo atlyginimas, direktorius sakė, kad jis turėtų būti nuo 1000 eurų.

Vairuotojai susirinkime šūkavo, kad uždirba 800, 700 ir pan. atlyginimus.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Darius Aleknavičius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Darius Aleknavičius

Sieja ir su skiepais bei testavimu

Po susitikimo su 15min kalbėjęs įmonės direktorius D.Aleknavičius teigė, kad tai turėjęs būti įprastas trečiadieninis susitikimas su darbuotojais, kokius jis rengiąs nuolat. Tačiau susirinko kur kas daugiau vairuotojų, nei įprastai.

„Šis susitikimas buvo gan gausus ir jame tikrai trūko konstruktyvumo. Bandėme susitarti dėl tam tikrų taisyklių, kad vienas klausia, kitas atsako, bet kai daug žmonių vienoje vietoje, kai galbūt ir painspiruojama, pamanipuliuojama šiek tiek, tada prasideda toks minios chaosas.

Mes stengėmės atsakyti, bet gal nebuvo šito susitikimo ir tikslas kažką išgirsti, gal labiau buvo parodyti, kad yra profesinė sąjunga, ji daro, kad yra žmonės gausiai susirinkę, susirūpinę, kad kelia bėdas ir tam tikrą nepasitenkinimą“, – sakė D.Aleknavičius.

Jo nuomone, toks gausus susitikimas įvyko ir dėl testų apmokėjimo: „Įsigaliojus Užkrečiamų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo pakeitimams nuo gruodžio 1 d., įmonė pasiūlė darbuotojams pereinamąjį laikotarpį, kad apmokės darbuotojams, kurie bus besitestuojantys, testus, kad jie galėtų arba pasiskiepyti, arba priimti sprendimą, kaip jie darys nuo Naujųjų metų.“

Apie tai ir darbuotojai, ir profesinės sąjungos buvo informuotos, teigia VVT vadovas, tačiau po Naujųjų metų vėl kilo diskusijų.

D.Aleknavičius tvirtina, kad iki Naujųjų įmonė ne tik mokėjo už darbuotojų testus, bet ir už skiepui sugaištas darbo valandas mokėjo įprasta tvarka, o tai esą per mėnesį siekė apie 45 eurus. Įmonei tai esą kainavo daugiau nei 35 tūkst. eurų.

Testavimas, priklausomai nuo to, kiek reikėjo darbuotojų testuoti, kainuodavo per mėnesį nuo 6 iki 10 tūkst. eurų, vardijo direktorius. Jo tikinimu, nuo sausio 1 d. įmonė testų nebekompensuoja, bet moka už tas darbo valandas.

Kalbėdamas apie tai, kad įmonėje išaugo sergamumas, D.Aleknavičius paminėjo, jog kai kurie darbuotojai tuo pačiu šventiniu laikotarpiu sirgo ir prieš metus ar kelerius, kas kelia klausimų, ar nėra piktnaudžiaujama.

Paklaustas, ką darys, jeigu dalis vairuotojų išties liks nakvoti prie jo kabineto durų, D.Aleknavičius tikino, jog diskusijai įmonės vadovybė visada pasiruošusi, tik norėtų konstruktyvumo.

„Kai karingai nusiteikę, tai greičiausia, ką bebūtume pasakę, tas nebūtų priimta kaip kažkas tenkinančio, – svarstė VVT direktorius. – Bet tai mūsų darbuotojai, turime jais pasirūpinti ir pasitikėti jais. Tik tas pasitikėjimas ateina su laiku, ir mes turime jį užgyventi.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?