2015 12 10

Priekaištai BPC: kol vilkšunis ant judraus kelio dorojo stirną, žmonės veltui laukė pagalbos

Šiaulių aplinkkelyje ant važiuojamosios kelio dalies sužeistos stirnaitės ir vilkšunio kovą stebėjusi 15min.lt skaitytoja tvirtina, kad Bendrasis pagalbos centras (BPC) į jos įspėjimus, kad gyvūnai gali sukelti avariją, nesureagavo. Tuo metu BPC atstovai teigia, jog buvo elgtasi taip, kaip reikia – informuoti tuo užsiimantys aplinkosaugininkai.
Prijaukinta stirna
Stirna. Asociatyvinė nuotr. / Vilkmerge.lt nuotr.

Važiuodama su vyru Šiaulių aplinkkeliu skaitytoja Roberta 15min.lt pasakojo šalikelėje pastebėjusi sužeistą stirnaitę, ant jos kailio matėsi kraujas. 

„Skambinau trumpuoju pagalbos numeriu, nes gyvūnas šalia kelio, reiškia, bet kurią akimirką gali šokti į važiuojamąją kelio dalį“, – sakė ji. 

Pasisiūliusiai jų palaukti Robertai sakė, kad to nereikia daryti – neaišku, kada atvažiuos.

Robertos teigimu, BPC operatorė patikino apie tai pranešusi aplinkosaugininkams, o pasisiūliusiai jų palaukti Robertai sakė, kad to nereikia daryti – neaišku, kada atvažiuos.

Paklaususi, ar nereikia atsiųsti policijos ekipažo, Roberta išgirdo, kad tai – ne policijos darbas. 

„Pasitarėme su vyru ir likome. Belaukdami pamatėme atbėgantį vokiečių aviganį. Bandėme šunį gąsdinti, nuvyti šalin, tačiau jis buvo nusiteikęs agresyviai ir mūsų neišsigando, – pasakojo ji. – Nusprendę, kad šuo mus gali užpulti, sėdome į automobilį. Šuo ėmė pulti stirnaitę, abu jie atsidūrė važiuojamojoje kelio dalyje, po ją lakstė. Automobiliai stabdė, vyras bandė signalizuoti, tačiau šuns nenubaidė.“

Vilkšunio ir stirnaitės jėgos buvo nelygios – sužeistą gyvūną jis sudraskė.

Alytaus apskrities VPK nuotr/Tarnybinis šuo Enzo
Alytaus apskrities VPK nuotr/Vilkšunis. Asociatyvinė nuotr. 

Gyvūnams atsidūrus kelyje 15min.lt skaitytoja surinko pagalbos numerį: „Savaime suprantama, antras mano skambutis nebuvo toks malonus, nes buvau sutrikusi, tonas buvo pakeltas, nes prašiau skubiai kviesti policiją, o operatorė šaukė atgal.“

Roberta teigė, kad po kelią besiblaškantys gyvūnai tikrai kėlė pavojų, nes greitis toje vietoje yra 90 kilometrų per valandą. 

Kodėl ši tarnyba dirba kaip robotų armija? Kodėl jie negirdi, nevertina pavojaus?

„Kyla klausimas, kokį darbą dirba ši tarnyba, jei kilus pavojui sugadinti žmonių turtą ar sužaloti juos nieko nedaro? Kas turėtų užtikrinti saugų eismą? Mes gaišome savo laiką, saugojome, kad gyvūnas neišbėgtų į kelią, o tarnyba greičiausiai net neinformavo policijos apie pavojų saugiam eismui“, – piktinosi ji. 

Roberta teigė, kad jei būtų įvykusi avarija, kurios metu būtų sužaloti žmonės, vėl būtų beprasmiška kalbėti apie BPC veiklą. 

„Kodėl ši tarnyba dirba kaip robotų armija? Kodėl jie negirdi, nevertina pavojaus? Ačiū Dievui, istorija iš dalies baigėsi laimingai, žmonės nenukentėjo, nukentėjo stirnaitė, netekusi gyvybės mūsų akivaizdoje“, – sakė Roberta. 

BPC: į informaciją buvo sureaguota

BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas 15min.lt patvirtino, kad centras gavo 15min.lt skaitytojos pagalbos prašymą ir tvirtino, kad į jį buvo greitai sureaguota: informacija elektroniniu būdu perduoda Valstybinės aplinkos apsaugos tarnybos (VAAT) budėtojams, taip pat jiems buvo papildomai paskambinta ir informacija pakartota telefonu. 

„Manome, kad po pirmojo skambučio BPC operatorė sureagavo tinkamai, nes į tokio pobūdžio pranešimus pirmiausia turi reaguoti aplinkosaugos sistemos pajėgos. Galbūt BPC operatorei nereikėjo įsivelti į diskusiją su pranešėja apie aplinkosaugininkų atvykimo į vietą ypatumus“, – teigė jis. 

Anot BPC atstovo, policijai informacija nebuvo perduota, nes buvo pranešta, kad gyvūnas nebuvo važiuojamojoje dalyje, taip pat dar nebuvo pranešta apie agresyvų šunį.

Maždaug po 7 minučių buvo gautas pakartotinis skambutis apie pasikeitusią situaciją įvykio vietoje. 

Siekdama suvaldyti pokalbį ir skambinančiosios emocijas, BPC operatorė kalbėjo griežtai, bet neužgauliai ir neįžeidžiančiai.

„Į skambutį atsakiusi BPC operatorė susipažino su anksčiau surinkta informacija, pasitikslino įvykio vietą ir aplinkybes. Siekdama suvaldyti pokalbį ir skambinančiosios emocijas, BPC operatorė kalbėjo griežtai, bet neužgauliai ir neįžeidžiančiai“, – pabrėžė viršininko pavaduotojas. 

Anot jo, baigusi pokalbį operatorė iš karto susisiekė su VAAT budėtoju ir perdavė patikslintą informaciją, o budėtojas patvirtino, kad informacija perduota vietos medžiotojų būreliui. 

T.Maroščiko teigimu, atsižvelgiant šį patvirtinimą, policijai informacija nebuvo perduota, nes pavojų eismui neutralizuoti turėjo būtent aplinkosaugininkų pajėgos.

„Apibendrindami situaciją galime teigti, kad į pranešimą buvo reaguota, tačiau šią situaciją papildomai išanalizuosime tiek su mūsų operatoriais, tiek ir su aplinkosaugos, ir policijos pareigūnais ir reagavimo procedūras patobulinsime“, – sakė jis. 

T.Maroščikas teigė raginantis skaitytojus nelikti abejingais ir pamačius laukinių gyvūnų keliamą grėsmę ar kilusią grėsmę gyvūnams, apie tai pranešti numeriu 112. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų