2012 08 13

Priekaištais dėl jo sraigtasparnio nusileidimo Juodkrantėje pasipiktinęs Tautvydas Barštys: „Lietuvoje geriausia aviacija, kai niekas neskraido!“

Ryškiu sraigtasparniu po Lietuvą skraidantis milijonierius Tautvydas Barštys, kurio pilotas praeityje ne sykį sulaukė priekaištų dėl nesaugių manevrų, tikina šį kartą Juodkrantėje nieko nepažeidęs ir grėsmės niekam nesukėlęs.
Tautvydo Barščio sraigtasparnis
Tautvydo Barščio sraigtasparnis / „Scanpix“ nuotr.

Skaitytojų portale ikrauk.15min.lt prieš kelias dienas publikuotos nuotraukos ir informacija apie Kauno milijonieriaus, kompanijos „KG group“ vadovo Tautvydo Barščio sraigtasparnio nusileidimą Juodkrantėje. Skaitytojas Laurynas įžvelgė nusikalstamą neatsargumą, nes „sraigtasparnis nusileido tiesiog futbolo aikštelėje, kurioje tuo metu žaidė būrys vaikų.“

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas pirmadienio popietę portalui 15min.lt tvirtino, kad jokio skundo dėl T.Barščio nusileidimo Juodrantėje negauta, tyrimas neatliekamas. Anot A.Šumsko, T.Barščio sraigtasparnio pilotas Kuršių nerijoje leidosi turėdamas leidimą, orlaivis tūpė Neringos savivaldybės administracijos vadovų nurodytoje vietoje.

CAA direktoriaus pavaduotojas sutiko, jog kaskart būna nelengva įvertinti: ar nusileidimas vyko saugiai, ar ne itin? Ar žmonės buvo atsitraukę per saugų atstumą, ar nepakankamai? Todėl idealus variantas – atskrendantį sraigtasparnį turi pasitikti kiti žmonės, kurie nusileidimo vietoje įspėja aplinkinius, užtikrina tvarką ir saugumą.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./ T.Baratys mano, jog Snoro griūtis kenkia aalies įvaizdžiui.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./ Tautvydas Barštys.

15min.lt kalbintas verslininkas T.Barštys prisipažino, kad buvo sraigtasparnyje tuomet, kai praėjusią savaitę jis leidosi Juodkrantėje. Anot milijonieriaus, nusileidimas buvo saugus, būtent tuo momentu vaikai stadione nežaidė.

„Jokio savavališko dalyko ten tikrai nebuvo. Visi leidimai yra suderinti tiek su Civilinės aviacijos administracija, tiek su vietine bendruomene. Su kuo dar reikėtų derint? Pasiskambini, pasiderini, kada galima atskristi. Ateina prižiūrėti apsaugos darbuotojas. O jei ten tuo metu vyktų kažkoks renginys, tikrai niekas nedrįstų leistis į stadioną“, – aiškinosi ir tuo pačiu stebėjosi T.Barštys.

Tvarką norėtų griežtinti

Civilinės aviacijos administracijos Aerodromų skyriaus vyresnysis specialistas Jurgis Stanaitis svarstė, jog verslininkai, išleidžiantys milijonus litų orlaiviams, galėtų investuoti ir į specialių nusileidimo aikštelių plėtrą.

Lauryno/15min.lt skaitytojo nuotr./KG group priklausantis sraigtasparnis Eurocopter 130 B4 Juodkrantės stadione
Sraigtasparnis „Eurocopter 130 B4“ Juodkrantės stadione

Specialistas minėjo, kad po pernykščio nusileidimo Druskininkų teniso kortuose T.Barščio ir kitų sraigtasparnių pilotams yra nurodyta nusileidimus vykdyti tik šio kurorto pakraštyje esančiame aerodrome.

J.Stanaitis priminė, kad T.Barščio pilotas anksčiau ne sykį yra sulaukęs priekaištų dėl kai kurių pažeidimų. Jei nustatyta tvarka būtų piktybiškai ignoruojama ir ateityje, pilotui grėstų bent laikinai netekti licencijos.

CAA atstovo vertinimu, diskusijų dėl straigtasparnių skrydžių bei nusileidimų Lietuvoje kyla nuolat, mes pasiskraidymai privačiais orlaiviais mūsų šalyje – vis dar palyginti nauja, tradicijų neturinti sritis. Pasak J.Stanaičio, siekiant geresnės tvarkos, linkstama ateityje griežtinti su tokiais pasiskaidymais susijusias tvarkas.

Suvaržymus vadina absurdiškais

„Lietuvoje geriausia aviacija – kai niekas neskaido!“, – požiūriu į elementarius jo straigtasparnio skrydžius piktinasi verslininkas T.Barštys.

Lygiai prieš dvejus metus duodamas interviu portalui 15min.lt milijonierius pareiškė nuomonę, kad mūsų šalyje į aviaciją žvelgiama priešiškai ir senamadiškai, nors aplinkinės šalys – Latvija, Estija, Lenkija, jau pasižymi šiuolaikišku europiniu mąstymu.

Lauryno/15min.lt skaitytojo nuotr./KG group priklausantis sraigtasparnis Eurocopter 130 B4 Juodkrantės stadione
Lauryno/15min.lt skaitytojo nuotr./Sraigtasparnis  Juodkrantės stadione

Pirmadienį T.Barštys konstatavo, kad situacija per porą metų iš esmės nepasikeitė.

„Tolerancijos pas mus dar labai trūksta. Net artimame užsienyje padėtis geresnė. O su kokia nors Anglija iš viso nėra ką lyginti. Mūsų žmonėms nuo sovietinių laikų aviacija yra tabu. O juk šalis iš mėgėjiškos aviacijos galėtų turėti daug naudos. Pavyzdžiui, tie, kurie pas mus atskrenda iš Skandinavijos, už oro erdvę moka, už viską moka! Bet valdiškoms organizacijoms viso to nereikia,“ – mintimis su 15min.lt dalijosi T.Barštys.

Verslininkas vadina absurdu, kai dėl kiekvieno nusileidimo gyvenvietėje pilotas turi rašyti prašymus, derinti leidimus.

T.Barštys pateikė pavyzdį, kad Rygoje yra ne viena speciali aikštelė, kur galima tūpti be jokių biurokratinių kliūčių. „Miestai turi savo vadinamuosius helipadus, o pas mus kiekvienam nusileidimui reikia atskiro leidimo“, – kalbėjo pašnekovas.

Lauryno/15min.lt skaitytojo nuotr./KG group priklausantis sraigtasparnis Eurocopter 130 B4 Juodkrantės stadione
Lauryno/15min.lt skaitytojo nuotr./„KG group“ priklausantis sraigtasparnis „Eurocopter 130 B4“ Juodkrantės stadione

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų