Peticija, po kuria rinkti parašai, buvo adresuota Vilniaus savivaldybės merui Remigijui Šimašiui, administracijos direktorei Almai Vaitkunskienei, Vilniaus m. savivaldybės miesto planavimo ir plėtros komisijai ir Vilniaus m. savivaldybės tarybos peticijų komisijai.
Reikalauja korekcijų
Sprendimo projektas, pagal kurį Vilniaus tarybai siūloma pritarti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Peticijų komisijos išvadai – tenkinti Lietuvos žaliųjų partijos peticijoje „NE automobilių transportui skirto tilto statybai per Vingio parką“ išdėstytus reikalavimus ir siūlymus, atsidūrė ir šios savaitės Vilniaus tarybos posėdžio darbotvarkėje, tačiau kiek vėliau paaiškėjo, kad posėdis nukeltas.
Reikalavimai ir siūlymai tėra du: atlikti detalaus plano, sujungsiančio LITEXPO parodų rūmus su Vingio parku, koregavimą statant tik pėsčiųjų ir dviračių eismui pritaikytą tiltą ir rasti būdų išspręsti transporto srautų problemas prie LITEXPO.
„Vilniečiai nusipelnė mieste turėti kuo natūralesnes žaliąsias poilsio zonas, apsaugotas nuo intensyvaus transporto. Negalima leisti, jog jų ir gamtos sąskaita būtų sprendžiamos transporto valdymo problemos ar tenkinami prekybininkų interesai“, – rašoma peticijoje.
„Kelia grėsmę“
Pasak peticijos autorių, tarp LITEXPO ir Vingio parko planuojamas statyti tiltas, skirtas automobilių transportui, kelia grėsmę geriausiai aktyviam poilsiui pritaikytai žaliajai teritorijai Vilniaus mieste.
„Nors anksčiau buvo teigta, kad šalia Vingio parko planuojamu statyti tiltu galės naudotis tik pėstieji ir dviratininkai, parengtame infrastruktūros projekte numatyta, jog juo naudosis ir viešasis transportas. Nėra garantijų, kad ateityje šiuo tiltu nebus nukreiptas ir bendrasis automobilių srautas. (…) Jei planuojamu tiltu bus leidžiamas aktyvus transporto eismas, nukentės ne tik parko lankytojų poilsiavimo kokybė – padidės aplinkos ir oro tarša, pakils triukšmo lygis, bus pakenkta parko biologinei įvairovei. O pats parko plotas bus sumažintas 1,4 ha“, – rašoma peticijoje.
Aktyvus projekto priešininkas, Vilniaus tarybos narys Liutauras Stoškus 15min dar kartą patvirtino nuomonės dėl būsimojo tilto nepakeitęs. Jo teigimu, tai, kad itin greitai pavyko surinkti apie 900 žmonių parašų Vingio parko prieigose, rodo, jog visuomenė įžvelgia šią problemą.
„Pagal dabartinę miesto darnaus judumo koncepciją mes turėtume tose vietose, kur intensyvus automobilių eismas, skatinti alternatyvias susisiekimo priemones, o ne dar didinti srautus. O detalusis planas su tiltu į Vingio parką iš esmės veikia priešingai“, – tvirtino L.Stoškus.
Vienbalsiai siūlymui peržiūrėti tilto statybos projektą jau pritarė Vilniaus tarybos Miesto plėtros ir planavimo komitetas.
Kritikuoja dėl viešojo transporto
Mes turėtume tose vietose, kur intensyvus automobilių eismas, skatinti alternatyvias susisiekimo priemones, o ne dar didinti srautus, – tvirtino L.Stoškus.
Projektas statyti tiltą per Nerį ties Vingio parku vienoje pusėje ir LITEXPO rūmais kitoje sulaukė kritikos per poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos pristatymą gegužės 31-ąją Vilniaus savivaldybėje.
Ataskaitoje nurodoma, kad „numatoma nuo Geležinio Vilko gatvės iki Laisvės prospekto nutiesti naują apie 1,6 km ilgio C2 kategorijos, t.y. aptarnaujančią miesto gatvę viešojo transporto eismui; įrengti pėsčiųjų ir dviračių takus; pastatyti naują tiltą per Neries upę, kuris bus skirtas tik pėsčiųjų ir dviračių bei viešojo transporto eismui; greta „Litexpo“ parodų rūmų įrengti naujas automobilių stovėjimo aikšteles“.
Teigta, kad tiltas reikalingas, kadangi Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvės yra greito eismo, jų apkrovimas siekia apie 8 tūkst. automobilių piko valandomis, todėl visuomeninis transportas čia gali važiuoti tik tranzitu, nesustodamas. Kita priežastis – lengvesnis patekimas į Vingio parką.