Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje – planuotos permainos. Dėl rotacijos keičiasi bazės vadas. Nuo šiol bazei vadovaus pulkininkas leitenantas Marius Matulaitis, kuris šias pareigas perėmė iš pulkininko Vidmanto Raklevičiaus
V.Raklevičius nuo šiol vadovaus Lietuvos kariuomenės Skrydžių saugos departamentui Kaune. Anot pulkininko, tai su jo buvusiomis pareigomis labai susijęs darbas – teks karo aviaciją stebėti iš šalies ir dažnai lankytis bazėje, buvusioje darbovietėje.
Dramatiškų nuėjimų į vieną ar kitą pusę tikrai nebus. Žmonės čia numatę darbus su dvidešimties metų perspektyva ir ilgiau.
V.Raklevičius teigia, kad jam ramu – Aviacijos bazė artimiausius trejus metus bus patikimose rankose.
Pulkininkas sako nejaučiantis nuoskaudos dėl to, kad turi palikti kolektyvą, kurio dalimi buvo.
„Didžiausią dovana man, kaip vieneto vadui, yra tai, jog jie liko patenkinti mano vadovavimu. Visi buvome viena komanda“, – kalbėjo V.Raklevičius, perdavęs savo pareigas naujajam vadui.
Pareigos perduotos pagal visas tradicijas. Naujajam vadui įteikta bazės vėliava. Išeinančiam vadui nuskambėjo daina „Reikėjo berniukams“. Išeinančiam vadui garbę atidavė ir NATO lakūnai, keturiais naikintuvais praskrodę dangų.
Dramatiškų nuėjimų nebus
M.Matulaitis teigia, kad vadovaudamas nesiims jokių reformų. Jo žodžiais, aviacijoje viena iš vertybių yra nuoseklumas, perimamumas, stabilumas, o tam kenkti nevalia.
„Dramatiškų nuėjimų į vieną ar kitą pusę tikrai nebus. Žmonės čia numatę darbus su dvidešimties metų perspektyva ir ilgiau“, – po pareigų perėmimo ceremonijos teigė naujasis vadas.
Naujasis Aviacijos bazės vadas yra patyręs ekstremalią dramą. 2011 metais kartu su kitu lakūnu buvo priverstas katapultuotis po susidūrimo su prancūzų naikintuvu.
„Albatross“ po dviejų pilotų katapultacijos nukrito į Rėkyvos pelkynus ir užsidegė.
Per treniruotę Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas „Albatross“ ir du NATO naikintuvai „Mirage“ susidūrė ore virš Rėkyvos ežero.
„Albatross“ po dviejų pilotų katapultacijos nukrito į Rėkyvos pelkynus ir užsidegė. „Mirage“ su pažeistu korpusu tęsė skrydį ir sėkmingai nusileido oro bazėje.
Gaisro metu sudegė ir lėktuvo juodoji dėžė. Po šios avarijos Lietuvos karinės oro pajėgos, neskaičiuojant NATO pajėgų, buvo likusios su vienu tokiu pat naikintuvu „L-39“.
Tuomet buvo išsiaiškinta, kad avarija nutiko dėl to, jog abiejų lėktuvų pilotai, manevruodami arti vienas kito, skirtingai interpretavo skrydžio eigą.
M.Matulaitis ėjo KOP štabo viršininko pavaduotojo pareigas. Taip pat studijavo JAV.
Karinėje oro bazėje M.Matulaitis toli gražu ne naujokas. Jis čia jau nuo 1998-ųjų.