Žibalo į politikų konfliktą pylė abi pusės. R.Karbauskis ministrą kaltino prastai vykdoma žvyrkelių asfaltavimo programa, tačiau pažymėjo, kad su viešaisiais ryšiais jam sekasi kur kas geriau.
Ministras Rokas Masiulis BNS užsiminė, kad „valstiečiai“ yra prašę savo vienmandatėse apygardose tiesti kelius ar asfaltuoti žvyrkelius be eilės.
R.Karbauskis į tai stebėjosi – net jeigu kažkas panašaus ir įvyko, kodėl susisiekimo ministras apie tai kalba tik palikdamas pareigas?
„Yra ūkininkų ir be Karbauskio“
Šiaulių rajono meras „valstietis“ Antanas Bezaras, paklaustas, ar iš tiesų buvo bandyta kaip nors pagreitinti kelių į R.Karbauskio puoselėjamus Naisius asfaltavimą, iškart patikino, jog spaudimo iš partijos tikrai nebuvo.
Tačiau pritarė, jog visai galėjo būti, jog žvyrkelis į Naisius iš nesvarbaus galėjo tapti svarbesniu. Galbūt tikimasi sujungti dvi šventoves turistų patogumui? Kryžių kalną ir Baltų areną Naisiuose?
Galbūt tikimasi sujungti dvi šventoves turistų patogumui? Kryžių kalną ir Baltų areną Naisiuose?
Iš tiesų egzistuoja toks gana trumpas kelias tarp šių turistinių objektų pro Daugėlaičius, tačiau navigacija juo siūlo keliauti tik tuomet, kai judi pėsčiomis.
Netrukus meras pasitikslino, apie kokius kelius eina kalba. Jis teigė, jog buvo truputį supainiotas – vietinės reikšmės kelias pro Daugėlaičius niekada nebuvo planuojamas asfaltuoti, o štai žvyrkelis nuo Meškuičių į Naisius – Kelių direkcijos žemėlapiuose pažymėtas žalia spalva. Tai reiškia, jog jis turėjo būti išasfaltuotas jau pernai.
Rajono vadovas atmeta versiją, kad šio kelio asfaltavimas yra koks nors politinis užsakymas, nes dabar viena sparčiausiai kylančių gyvenviečių neturi asfaltuoto kelio į savo seniūnijos centrą – Meškuičius. Faktas, kad Naisiuose dabar namo su sklypu kaina artėja prie šimto tūkstančių eurų.
„Taip, jau mane gaudysite, jog tas kelias reikalingas Karbauskio traktoriams. Galiu pasakyti, jog ten darbuojasi dar daugybė puikių ūkininkų ir be jo“, – bandė užbėgti už akių klausimams meras.
Taip pat meras patikino, jog rajone veikiantis kelių asfaltavimo pirmumo parinkimo modelis buvo teigiamai įvertintas ir Specialiųjų tyrimų tarnybos, mat šiuose sprendimuose dalyvauja tik seniūnai, gyvenviečių atstovai ir nė vieno politiko.
Duotų pinigus – patys išasfaltuotų
A.Bezarui klausimų dėl R.Karbauskio ir bandymo proteguoti kuriuos nors kelius nekilo, tačiau jų kilo dėl nueinančio ministro R.Masiulio. Tiksliau dėl Kelių direkcijos, kuri yra atsakinga už žvyrkelių asfaltavimo programos vykdymą.
„Mes čia neseniai su visais apskrities merais kreipėmės į Kelių direkciją, konkrečiai į Vitalijų Andrejevą. O juk jis dirbęs Šiauliuose – puikiai žino situaciją. Kaip čia yra, kad mes savo projektus sugebame vykdyti, o direkcija – ne. Gal tegul duoda mums skirtas lėšas – padarysime“, – liejo susikaupusį pyktį A.Bezaras.
Patikslino – Šiaulių apskrityje nevykdomi dešimt žvyrkelių asfaltavimo projektų. Tarp jų ir minėtasis žvyrkelis tarp Meškuičių ir Naisių. Tas pats, kuris per festivalį „Naisių vasara“ virsta dulkių vulkanu aplinkiniams gyventojams.
Kokie keliai turėtų būti tvarkomi Šiaulių rajone, tačiau nėra? Meras lenkia pirštus – kelias nuo Gruzdžių į Joniškį per Linkaičius, Saveikių kelio atkarpa. Kelia nuo Kužių į Stonaičius truputį pradėtas, bet vargu ar šiemet pavyks baigti. Pirštas nepajudintas dėl kelio nuo Kuršėnų į Raudėnus pro Švendrius.
Meras tvirtina, kad tikrai nėra padaryta mažiausiai pusės numatytų darbų: „Mes, ne tik rajonas, bet ir apskritis, tikrai jaučiamės posūnio vietoje. Kreipėmės ir lankėmės ne kartą. Žadėjo projektus smulkinti. Vasara į pabaigą – viskas liks nepadaryta. Tik rankomis paskėsčios.“
Kažką reikia sužlugdyti?
Akmenės rajono meras socialdemokratas Vitalijus Mitrofanovas stebėjosi, iš kur A.Bezaras „ištraukė“ tą pusę padarytų darbų. Mano, jog tiesiog vengė suklysti – juk geriau pasakyti daugiau, o ne mažiau.
Kiek padaryta Akmenės rajone? „Absoliutus nulis! Aš manau, kad A.Bezaras savo rajone padarytus darbus tikrai padidino“, – rėžė V.Mitrofanovas.
Akmenės rajone, žiūrint į Kelių direkcijos žemėlapį, matyti, jog numatyta kone daugiausiai asfaltuojamų kelių iš visos apskrities. Ruožai sukapoti gabalais, nes dažnoje gyvenvietėje asfaltas jau yra.
V.Mitrofanovas teigia, kad žmonės yra raštingi. Dabar jie įeina į direkcijos puslapį, pažiūri pažymėtus žvyrkelius, pasidžiaugia. O kai pamato, jog darbai nevyksta – kaltina savivaldybę.
„Nebesuprantu – nuvykstame į kelių direkciją, pažiūri į mus iš aukšto, pasako, kad dabar dėlioja sistemą. Kažkokie makaronai. Sako, kad jau dabar bus skelbiami konkursai. Kiek metų praėjo?
Man vis kyla klausimas, kodėl pas mus niekada nedirba Panevėžio įmonės, nors jos darbuojasi čia pat, Latvijoje, už sienos. Įtariu, kad dabar yra bandoma tiesiog susidoroti su kai kuriomis įmonėmis, kad rinkoje liktų tik kažkam naudingi žaidėjai“, – širdo meras.
V.Mitrofanovas mano, jog Naujoji Akmenė atsigautų, jei Kelių direkcija rimtai pažiūrėtų į siūlymą nutiesti tiesioginį asfaltą į Mažeikius: „Kartais juokauju, jog pirmąją darbų dieną ten pastatytume plakatą, jog mažeikiškiai į darbą Naujojoje Akmenėje gali atvykti daug greičiau. Iš tiesų mus tiesiai skiria vos 35 kilometrai.“