2020 09 13

R.Lingienė: beveik pusė skambučių į NVSC – dėl kelionių

Beveik pusė skambinančiųjų į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą nori pasikonsultuoti dėl kelionių, BNS sako NVSC atstovė Rolanda Lingienė. Jos teigimu, tokie skambučiai sudaro apie 40 procentų.
Rolanda Lingienė
Rolanda Lingienė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Teiraujasi, ar jiems reikia izoliuotis grįžus, taip pat klausia, ką daryti, jei nori išvykti į užsienį, kokie toje šalyje saviizoliacijos reikalavimai. Žinoma, mes to negalime atsakyti, siūlome kreiptis į Užsienio reikalų ministeriją arba tos šalies ambasadą, konsulinę įstaigą“, – komentavo NVSC Vilniaus departamento vadovė.

Anot jos, apie 15 proc. skambinančiųjų sudaro besikreipiantieji dėl galimybės palikti izoliacijos vietą, tokią pačią dalį sudaro ir tie žmonės, kurie skambina norėdami pasiteirauti dėl siuntimų pas gydytojus. Pasak R.Lingienės, į šią kategoriją patenka ir peršalimo simptomus jaučiantieji, ir sąlytį turėjusių vaikų tėvai bei įvairūs kiti atvejai.

Maždaug penktadalis skambina dėl galbūt turėto sąlyčio su užsikrėtusiuoju. NVSC atstovės teigimu, šie skambučiai yra patys svarbiausi, nes savalaikė kontaktų izoliacija – efektyviausia priemonė, siekiant užkirsti kelią viruso plitimui.

„Neretai susirgusysis nurodo ne visus kontaktus ir tai yra šių dienų realija. Mes nežinom, ar jis jų neprisimena, ar dėl kitų priežasčių nenurodo, todėl labai svarbu, kad galbūt kontaktą su užsikrėtusiuoju turėję asmenys kreiptųsi patys“, – teigė R. Lingienė.

Vis dėlto dėl didelio besikreipiančiųjų kiekio, ne visuomet tokiems asmenims pavyksta prisiskambinti, todėl šią savaitę NVSC sudarė galimybę jiems užpildyti anketą internetu.

Pasak R.Lingienės, tai ne tik leis greičiau identifikuoti ir izoliuoti daugiau sąlytį turėjusių asmenų, tačiau taip pat turėtų sumažinti skambinančiųjų skaičių, sudarant galimybes specialistams atsiliepti į daugiau skambučių.

Anksčiau NVSC atstovė yra sakiusi, kad visuomenės sveikatos specialistai gali atsiliepti tik į kas trečią skambutį, tačiau šiuo metu, anot jos, situacija gerėja, nes tą daro daugiau specialistų.

Pasak R.Lingienės, kasdien vidutiniškai sulaukiama apie 6–7 tūkst. skambučių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų