„Kviestume Lietuvos prezidentą ir Vyriausybę priimti atsakomybę už šitą dokumentą ir jo įgyvendinimą, kad šitas dokumentas yra laikinas ir laikina tranzito tvarka – leidimas per Lietuvą važiuoti sankcionuotu transportu, automobiliais ir geležinkeliu vežti sankcionuotas prekes“, – trečiadienį sakė R.Lopata.
Jis siūlo peržiūrėti Kaliningrado tranzito tvarką, pavyzdžiui, kas pusmetį.
Europarlamentaro, liberalo Petro Auštrevičius žodžiais, užduodami klausimus EK apie tranzitą, politikai norėjo suprasti sprendimo logiką. „Mums atrodo, tai pavyko. Akivaizdu, kad tai yra europinis sprendimas, sutarimas. Vis dėlto problemos, sukuriamos saugumo srityje, lieka ant Lietuvos pečių. Tai yra papildoma našta Lietuvai karo Ukrainoje metu“, – sakė jis.
Spaudos konferencijoje trečiadienį dalyvavęs teisininkas Dainius Žalimas atkreipė dėmesį, kad nustatant rusiškų prekių tranzito gaires Lietuvai, politika turėjo viršenybę prieš teisę. „Vis dėlto gairės buvo rašomos Lietuvai sutinkant ir dalyvaujant, todėl teisinio poveikio priemonių šiandien nėra“, – pastebėjo jis.
Teisininkas Gintautas Bartkus savo ruožtu priminė, kad gairės nėra privalomos: „Reikia suprasti, kad tai nėra mūsų įsipareigojimas aptarnauti tranzitą“.