LRTK į parlamento Švietimo, mokslo ir kultūros komitetą kreipėsi praėjus dviem mėnesiams po to, kai skyrė įspėjimą LRT generaliniam direktoriui Audriui Siaurusevičiui už komercinės reklamos transliavimą, nors visuomeniniam transliuotojui tai uždrausta daryti. Pati LRT tikina rodanti ne reklamą, o įstatymus atitinkančius pranešimus apie laidų rėmimą.
„Mes manome, kad tų pažeidimų yra ir norime, kad jie būtų aptarti. Nenešame kažkokių projektų“, – BNS sakė LRTK pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.
Pasak jo, su įstatymų leidėjais svarbu išsiaiškinti, ar Lietuvoje apskritai tinkamai reguliuojamos rėmimo ir reklamos transliacijos.
E.Vaitekūno teigimu, tai svarbu ir komerciniams transliuotojams.
„Jeigu jau valstybės nacionalinis transliuotojas yra finansuojamas valstybėms, o reklama tada yra skirta komerciniams transliuotojams, tai reikia žiūrėti šiuos klausimus ir dėl to tartis“, – kalbėjo LRTK pirmininkas.
Finansavimą iš biudžeto gaunančiam nacionaliniam transliuotojui įstatymai draudžia rodyti reklamą.
LRTK prieš kelis mėnesius nustatė, kad gegužę transliuodama „Eurovizijos“ konkursą LRT pažeidė šį reikalavimą. Anot komisijos, jos pranešimai apie laidas remiantį optikos saloną, investicijų valdymo paslaugų bendrovę ir kavos gamintoją neatitiko įstatyme nustatyto reikalavimo aiškiai informuoti vartotojus apie esamą rėmimo pranešimą ir todėl laikytini specialia reklamine nuoroda.
Komisija taip pat teigė, kad tuose pranešimuose matyti viliojantys prekių ir paslaugų pristatymai, atitinkantys reklamos požymius.
Įstatymai numato, kad jeigu laida ar laidų serija yra remiama, tai turi būti paskelbta laidos pradžioje arba pabaigoje. Šis skelbimas negali skatinti parduoti, pirkti, nuomoti ar siūlyti paslaugas, daryti reklaminio pobūdžio atsiliepimus.
Savo ruožtu LRT neigia rodanti reklamą. Visuomeninis transliuotojas nurodo, kad rėmimo pranešimuose neskatina pirkti rėmėjų produkcijos ar naudotis jų paslaugomis, tuose pranešimuose nėra skelbiama apie produktų ar paslaugų savybes, kainą.
LRT vadovas A.Siaurusevičius BNS sakė, kad transliuotojas rodomus klipus vertina ne kaip reklamą, o kaip vaizdo medžiagą, kurią rodyti leidžia įstatymas dėl išimčių, taikomų sporto ir kultūros rėmimui.
Komercinė reklama LRT programose draudžiama nuo pernai sausio, kai LRT tapo finansuojama tik iš valstybės biudžeto. Už šį pažeidimą gręsia įspėjimas arba bauda nuo 289 iki 858 eurų.