„Sunku pasakyt. Atsakomybės klausimas eina paskutinėje vietoje (...) Pirmiausia, reikia atstatyti e. sveikatą ir kol kas, pagal šios dienos situaciją, progresas nemažas“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė ministras.
„Reikia galvoti, kad tokie įvykiai daugiau nesikartotų“, – teigė jis.
Ministro teigimu, atsarginio e.sveikatos serverio Registrų centras neturėjo.
„Deja, jo nebuvo, reikia džiaugtis, kad pavyko duomenis išsaugoti“, – tvirtino R.Sinkevičius.
Jis taip pat teigė, kad tinkamai tokiems nenumatytiems atvejams pasiruošta nebuvo.
„Dabar reiktų atlikti visų duomenų bazių lokacijos patikimumą, dubliavimo dalykus. Šiuo atveju, tokio dubliavimo nebuvo. Jeigu būtų buvęs, būtų paprasčiau“, – sakė ekonomikos ir inovacijų ministras.
R.Sinkevičius teigė, kad tapdamas ministru nebuvo supažindintas su situacija Registrų centre.
R.Sinkevičius teigė, kad tinkamai tokiems nenumatytiems atvejams pasiruošta nebuvo.
„Registrų centras – kaip vaikas be tėvo ar be mamos – iš vienos ministerijos perkeliamas į vieną, į kitą – iš Teisingumo į Susisiekimo, iš Susisiekimo į Ekonomikos, todėl vienos kuruojančios institucijos nebuvimas, matyt, irgi turėjo poveikį tam, kas įvyko“, – teigė R.Sinkevičius.
„Iki tol aš nebuvau supažindintas, kad ten kažkas negerai“, – pridūrė jis.
Ministras patikino, kad Registrų centro valdyba yra priėmusi sprendimą pirkti atsarginius serverius, tačiau kainos neatskleidė.
Dar vyksta darbai
„Duomenys jau yra perkelti į naujas, saugias laikmenas. Šiuo metu duomenys perkėlinėjami į pačią sistemą ir tai padarius bus pradėti sistemos testavimo darbai, kad galėtume įsitikinti, jog sistema gali tinkamai veikti“, – sakė RC atstovas spaudai Mindaugas Samkus.
„Sistema yra didele ir kompleksiška, reikalaujanti ne vieno žingsnio paruošiamųjų darbų. Apgailestaujame, kad ši situacija visiems e.sveikatos sistemos naudotojams – pacientams, medikams ir vaistininkams – sukėlė nepatogumų“, – pridūrė jis.
Paklaustas, kada sistema galėtų būti pilnai atkurta, M.Samkus teigė, jog šiuo metu dedamos visos pastangos, kad tai įvyktų „kuo greičiau“.
Jis taip pat teigė, kad per naktį nepavyko pilnai atkurti ir elektroninio parašo paslaugos.
„Problemos šalinimo darbai tęsiami. Kai tik paslauga bus atstatyti, apie tai informuosime atskirai“, – aiškino RC atstovas.
Pasak M.Samkaus, visos kitos sistemos ir registrai veikia, o trečiadienį buvo šalinami pavieniai trikdžiai.
„Klientų nusiskundimai, susiję su šių sistemų ar registrų neveikimu, daugiausiai yra susiję su mobilaus elektroninio parašo sutrikimais, ši problema yra žinoma ir sprendžiama“, – komentavo jis.
Trukęs vamzdis užliejo patalpas
Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla.
Neveikiant e.sveikatai, gydymo įstaigos negali įkelti e.dokumentų, išrašyti e.receptų, atlikti kitų e.sveikatos paslaugų funkcijų, pacientai su e.parašais vaistinėse negali įsigyti jiems paskirtų vaistų, vaistinės negali išduoti pacientams vaistų.
Vaistininkai prašo, jeigu įmanoma, atidėti receptinių vaistų pirkimą, Sveikatos apsaugos ministerija ragina medikus laikinai išrašyti popierinius receptus.
Dėl kitų sistemų sutrikimų problemų trečiadienį vis dar kilo notarams, Užimtumo tarnybai, bankui „Luminor“.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius antradienį prognozavo, kad visų RC sistemų veiklą, taip pat ir e.sveikatos, pavyks atnaujinti per parą, tačiau paaiškėjo, kad sutrikimai didesni, nei tikėtasi.