„Šiuo metu e.sveikatos sistema veikia stabiliai, paslaugų ir vartotojų skaičius sparčiai auga. Norime, kad praeityje didžiulę reputacinę žalą įmonei, sistemai ir jos valdytojui atnešusioje istorijoje pagaliau būtų padėtas taškas ir pateikti aiškūs atsakymai. Turimos audito išvados ir mūsų specialistų kruopščiai atlikta analizė rodo, kad diegiant sistemą galimai buvo pažeidinėjamos ne tik viešųjų pirkimų procedūros, tačiau taip pat nesugebėta, o gal ir nenorėta, iš sistemos diegėjų laiku pareikalauti atsakomybės, ištaisyti nustatytus sistemos trūkumus. Šiuos ir kitus nustatytus veiksmus turės įvertinti teisėsauga“, – sako Registrų centro direktorius Saulius Urbanavičius.
Registrų centras įvertino tris e.sveikatos sistemos ir dviejų jos posistemių (e.recepto ir Nacionalinės medicininių vaizdų archyvavimo ir mainų informacinės sistemos) diegimo sutartis su šiuos darbus atlikusiomis bendrovėmis. Audito metu nustatyta, kad organizuojant šių paslaugų pirkimus nebuvo laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo, paslaugų perdavimo–priėmimo aktai pasirašyti dar gerokai iki įdiegiant visus sistemos funkcionalumus.
Be to, vidinio tyrimo metu nustatyta, kad šiemet paaiškėjusios e.sveikatos sistemos spragos, kai vartotojams galėjo būti prieinami kitų pacientų ir gydytojų asmens duomenys, galimai buvo žinomos dar 2015 metais, kai jas identifikavo techninę priežiūrą atlikęs paslaugų teikėjas, tačiau iki šiol jokių veiksmų ištaisyti šias spragas nebuvo imtasi. Spragas ir trūkumus skubiai pavyko ištaisyti paties Registrų centro iniciatyva.
Teisėsaugai taip pat perduota detalesnė informacija apie minėtų sistemų diegimą, kuri, tikimasi, padės tinkamai įvertinti galimai padarytą žalą ir nustatyti atsakingus asmenis.