M.Samkus sakė, kad didžioji dauguma registrų ir juose esančios informacijos buvo atkurta, tik tas atkūrimas nevyko taip greit, kaip norėjosi.
„Jie atkurti, jie yra saugūs, jie jau antrą dieną teikiami klientams“, – 15min sakė jis.
Tačiau dėl sutrikusios registrų veiklos daug kas patyrė nuostolių.
„Nuostolių klausimas bus be abejo keliamas, tačiau turbūt ne šią dieną, šią dieną esame susikoncentravę ties pilnaverčiu paslaugų atstatymu“, – teigė jis.
Tačiau „Registrų centrui“ nepavyko atstatyti e.sveikatos.
„Kalbant apie e.sveikatą „planas B“ atkurti kaip įmanoma operatyviau negalėjo būti įgyvendintas būtent dėl to, kad operatyviosios rezervinės duomenų saugyklos ši sistema kaip tik ir neturėjo. Registrų centras ją kūrė prieš daugiau kaip penkerius metus, ir jau tuomet turbūt galėjo būti galvota apie šitą „planą B““, – teigė atstovas spaudai.
Jis pabrėžė, kad vadovybė šį klausimą kėlė dvejus metus, jau buvo imtasi veiksmų, gautos lėšos, pradėti pirkimai, tačiau nespėta įrengti saugyklos kitoje vietoje.
M.Samkus aiškino, kad atsarginės gyventojų duomenų kopijos buvo – jų nereikia maišyti su rezervine duomenų saugykla.
Vis dėlto, incidentas įvyko apie 19 val., todėl savaime suprantama, kad gydymo įstaigos tokiu vėlyvu metu į centrinę E.sveikatos sistemą įkelia tikrai nedidelį kiekį duomenų.
„Grubiai tariant, e.sveikatos sistemos informacija į kopijas yra perkeliama kas valandą. Tai paskutinės valandos iki incidento duomenys galbūt ir gali būti neatkurti. Bet reikia suprasti, kad tai buvo pirmadienio vakaras ir ta informacija yra labai menkavertė, palyginus su tuo duomenų kiekiu, kurį pavyko atkurti“, – kalbėjo M.Samkus.
Vėliau jis kreipėsi į 15min ir papildė, kad nedidelė dalis duomenų, kurių kopijos nespėta padaryti (kadangi kopijavimas vyksta kas valandą), atkurti gali ir nepavykti.
„Vis dėlto, incidentas įvyko apie 19 val., todėl savaime suprantama, kad gydymo įstaigos tokiu vėlyvu metu į centrinę E.sveikatos sistemą įkelia tikrai nedidelį kiekį duomenų“, – pabrėžė jis.
M.Pareščius: tai – ne duomenų centras, o serverinė
IT specialistas Marius Pareščius 15min paaiškino, kad duomenų serveriai – tie patys kompiuteriai.
„Šiuo metu duomenų centre stovi daug kompiuterių, kuriuose yra informacija. E.sveikatos projekto atveju buvo suplanuota, kad jie turės dviejose vietose serverių komplektus, kuriuose saugos tą pačią informaciją vienu metu (...) Techniškai jie turėjo rezervines kopijas, tik rezervinės kopijos buvo padėtos kažkur kitur, toli, ir tam, kad įrangos komplektą sukomplektuoti naują, po to, kai jis jau gerokai pamirko vandenyje, jie turėjo susikomplektuoti visą komplektą serverių, ir į šią serverinę įrangą atstatyti iš rezervinės kopijos“, – kaip gelbėjami duomenys, pasakojo jis.
IT specialistas spėjo, kad iki pirmadienio ar antradienio šis darbas jau turėtų būti padarytas.
Tačiau „Registrų centro“ atstovas nedrįsi įvardyti tikslios dienos.
„Bandom, dedam visas pastangas, kad padarytume kaip įmanoma greičiau“, – paklaustas, ar duomenys jau bus pirmadienį-antradienį, sakė M.Samkus.
Anot IT specialisto, vieta duomenų centrui parinkta ne pati geriausia.
Anot jo, paprastai tokie centrai įrengiami paaukštintose vietovėse, kai kuriais atvejais jie aptverti.
„Aš to nevadinčiau duomenų centru, aš tai vadinčiau serverine (...) Pažiūrėjus, kokie duomenų centrai yra statomi ir sertifikuojami, tai šis duomenų centras tikrai jokio sertifikato negautų“, – patikino jis.