„Gavome patvirtinimą iš didžiųjų gydymo įstaigų, kad sistema veikia, jos patvirtino, kad gali išrašyti receptus, atlikti kitus veiksmus. (...) Per pirmą valandą, kol veikia sistema, negavome signalų, kad trukdžių yra, bet esame pasiruošę juos šalinti“, – žurnalistams sakė įmonės atstovas.
„Ji toje pačioje vietoje, kur buvo prieš incidentą“, – pridūrė jis.
Registrų centro vadovas taip pat patikino, kad visi duomenys yra sėkmingai atkurti.
„Kiek buvo padaryta kopijų, o jos buvo daromos kas valandą, turime patvirtinimą iš gydymo įstaigų, kad duomenys yra, kad jie yra saugūs ir neprarasti“, – teigė S.Urbanavičius.
Registrų centro vadovas akcentavo, kad sistemos atkūrimas – tik darbų pradžia.
„Reikia užtikrinti, kad ji veiktų. Tikrai prašysime pagalbos, neatidėliotinų sprendimų valstybiniu lygmeniu. Turėsime galvoti apie kitas lokacijas, apie rezervinę (duomenų bazę – BNS), kaip žinia, ne kartą komunikavome, kad laukiama įrangos, tačiau jos neužteks, reikės įsigyti kitą, papildomą įrangą“, – kalbėjo Registrų centro vadovas.
S.Urbanavičius interviu BNS yra sakęs, jog rezervinei duomenų bazei reikalinga įranga yra užsakyta, tačiau dėl įvykusio incidento ji bus naudojama kaip pagrindinė, o rezervinę vėl reikės užsakyti.
Aš nenorėčiau sakyti, ar skolinta, ar kaip, mes radome greitus sprendimus.
Antradienį jis nedetalizavo, kokia įranga šiuo metu naudojama e.sveikatos sistemos veiklai.
„Aš nenorėčiau sakyti, ar skolinta, ar kaip, mes radome greitus sprendimus“, – kalbėjo S.Urbanavičius.
Registrų centro vadovas taip pat dar negalėjo įvertinti patirtų nuostolių ir išlaidų, atstatant sistemą.
„Dabar ramiai viską susiskaičiuosime“, – sakė jis.
E.sveikatos sistemos veikla atkurta antradienį apie 13 valandą.
Po Vilniuje vykusios liūties praėjusio pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to buvo sutrikusi daugelio įmonės valdomų sistemų veikla. E.sveikata neveikė kiek ilgiau nei savaitę.