Socialdemokratų vaizdo klipas per 7 valandas buvo peržiūrėtas beveik 70 tūkst. kartų, sulaukė įvairios visuomenės reakcijos bei atsakomojo vaizdo klipo, kuriame jau negailestingai šaipomasi iš dabartinės valdančiosios koalicijos.
Pusės minutės trukmės klipe vaizduojamas miegantis jaunas vyras, kuriam prisisapnuoja košmaras. Košmare matyti skrendanti kregždė – TS-LKD partijos simbolis. Prabudęs jaunuolis su siaubu prisimena „Naktinę mokesčių reformą“ ir klausia: „Vėl konservatoriai? Negi jie sugrįš?“ Tuomet ekrane pasirodo užrašas „Jei teisingi pasirinksi, nesugrįš“ ir LSDP logotipas.
Šį vaizdo klipą išvysti galite žemiau.
Interneto vartotojai gausiai dalinosi šiuo vaizdo klipu, jis sulaukė įvairių reakcijų. Internautų dėmesį ypač patraukė vienas klipo kadras, kuris atrodo paimtas iš serialo „Amerikos siaubo istorijos“ („American Horror Stories“) reklaminio plakato. Daugeliui kilo klausimas, ar LSDP turi leidimą naudoti šio serialo reklamą savo agitacijoje.
Įpusėjus dienai, internete pasirodė „Facebook“ vartotojo Roboto Meškos patalpintas vaizdo klipas, kuriame, pasitelkiant LSDP sukurto klipo elementus, pasišaipoma iš valdančiosios koalicijos ir būtent 2012-2016 m. laikotarpis yra vaizduojamas kaip košmaras, iš kurio reikia pabusti.
Panašu, kad šis vaizdo klipas taps populiaresniu už originalą: per valandą jis sulaukė per 50 tūkst. peržiūrų. Jį išvysti galite žemiau.
Komunikacijos specialistas: turi būti dar vienas žingsnis
Socialdemokratų sprendimas savo reklaminiame klipe kritikuoti konservatorius gali būti vertinamas kaip geras, jei ši partija numatė, kad sulauks atsakomosios reakcijos iš interneto vartotojų, ir suplanavo tolesnius žingsnius, sako komunikacijos specialistas, „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.
„Pirminis socialdemokratų žingsnis, mano nuomone, yra geras. Viena vertus, tinkamai pasirinktas laikas – po vakarykščių debatų, kuriuos stebėjo daug žmonių. Antra vertus, tinkamai sudėliotos žinutės – primenama viskas, kuo buvo kaltinami konservatoriai.
Galima diskutuoti dėl atlikimo kokybės, be to, dar klausimas, ar klipas bus naudojamas plačiau, ar tik socialiniuose tinkluose, bet ryte socialdemokratai tikrai perėmė iniciatyvą. Vakar matėme užpultą Premjerą iš konservatorių lyderio pusės, ryte matėme socialdemokratų atsakymą“, – teigia A.Katauskas.
Klipą, komunikacijos specialisto nuomone, LSDP taikė ne į savo ar į konservatorių rinkėjus, o į nusivylusius TS-LKD valdymu pokriziniu laikotarpiu žmones.
Dabartinę situaciją A.Katauskas sako galintis lyginti su mobiliųjų operatorių karais prieš keletą metų. Jis taip pat pažymi esantis tikras, kad socialdemokratų klipas – tik vienas žingsnis, po kurio seks kiti.
„Tokie dalykai komunikacijos žmonių organizuojami numatant galimas pasekmes ir galimus tolimesnius žingsnius. Norint numatyti, kad interneto troliai atsakys į tokį klipą, nereikia būti raketų mokslo specialistu. Esu tikras, kad su socialdemokratais dirba profesionalai, ir jie įvertino galimą tolimesnį situacijos vystymąsi. Aš manau, kad socialdemokratai turi dar vieną sprendimą, yra numatę tolesnį žingsnį, kaip atsakyti į interneto trolių pašaipas“, – sako A.Katauskas.
Vis dėlto, A.Katausko nuomone, jei socialdemokratai tokio žingsnio nėra numatę, tuomet klipą galima lyginti su pirštų kišimu į rozetę.
„Vis dėlto internetas, „Facebook“ nėra stiprioji socialdemokratų pusė. Jei jie šito sukurto klipo netransliuos per kitus kanalus, tuomet jie žaidžia labai rizikingą žaidimą“, – teigia komunikacijos specialistas.
TS-LKD partijos lygmeniu į LSDP klipą reaguoti neturėtų, nes dabartinė situacija internete jiems yra palanki, mano A.Katauskas. Jo teigimu, oficiali reakcija būtų tik pripažinimas, kad tai, ką LSDP sako – tiesa, ir atsikirtinėjimas turi būti paliktas interneto vartotojams.
„Jei kova išliks tiesiog „interneto troliai prieš socialdemokratus“, socialdemokratai turės skirti labai daug resursų, kad išlaikytų bent jau lygų rezultatą“, – pažymi A.Katauskas.
Kviečiame komentaruose dalintis nuomonėmis, kuris klipas jums labiau patiko.