Kaip teigiama KOP vado pulkininko Dainiaus Guzo pasirašytame rašte, porinkiminiai Baltarusijos valdžios institucijų veiksmai verčia laikytis griežtos nacionalinės pozicijos ir apriboti kontaktus su šios šalies atstovais. Dėl to dvišaliai santykiai yra pablogėję ir įtempti.
Nuolatiniai Baltarusijos kaltinimai neskaidria NATO sąjungininkų veikla ir Lietuvos siunčiamos žinutės dėl pasienio oro erdvės procedūrų griežtinimo rodo agresyvią kaimynų laikyseną. Susidariusi situacija esą neprisideda prie regioninio saugumo ir didina incidentų pasienyje riziką.
„Atsižvelgdamas į padidėjusį Baltarusijos Respublikos oro erdvės gynybos aktyvumą ir galimas provokacijas, rekomenduoju susilaikyti nuo visų tipų orlaivių skrydžių Lietuvos-Baltarusijos pasienyje“, – įspėjama antradienį išplatintame rašte.
Šis siūlymas gali būti aktualus Vilniuje gyvenantiems pilotams, kurie kyla ir leidžiasi ne vien iš pačios sostinės.
Mat nuo sostinės centro iki sienos, važiuojant Medininkų kryptimi, – vos daugiau nei 30 km. Tad, pavyzdžiui, Vilniuje ar į pietryčius nuo jo pakilus oro balionu, galima įžiūrėti kaimynų žemes.
Esant reikiamos krypties ir greitesniam vėjui, nesunku atsidurti ir arčiau Baltarusijos. Tiesa, tokiomis oro sąlygomis oreiviai stengiasi startuoti ten, iš kur išvengtų pasienio.
„Jei skrendame Baltarusijos link Vilniuje, bet kokiu atveju leidžiamės už miesto ir labai retais atvejais priartėjame prie sienos, - portalui 15min sakė Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis. - Bet kokiu atveju neįskrendame į pasienio zoną tas 4 jūrmyles.
Tai gali turėti įtakos tik išskirtiniams oro balionų skrydžiams, kai startuojama iš pasienio zonos, pavyzdžiui, Drusininkuose.“
Lietuvos ir Baltarusijos sienos ilgis – 679 km.