Naujosios perkėlos krantinės statytos maždaug prieš keturis dešimtmečius, tad rekonstrukcija, siekiant efektyviau ir saugiau švartuoti keltus, buvo būtina, – praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Projektas įgyvendintas pagal trišalę sutartį, pasirašytą tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB Smiltynės perkėlos ir projektą įgyvendinusios UAB „Tilsta“.
„Vasaros sezoną pradedame įgyvendintu projektu, kuris svarbus nemažai daliai Lietuvos, nes vasarą besikeliančiųjų į Kuršių neriją srautas išauga, ir visi nori kitą krantą pasiekti sklandžiai. Tad Uosto direkcija, būdama atsakinga už uosto krantines, jų būklę, prisideda ir prie tos infrastruktūros, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Rekonstruotos krantinės, įrengtos reguliuojamos rampos padės efektyviau švartuoti keltus ir sklandžiau perkelti keleivius ir transporto priemones“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Įgyvendinant projektą, rekonstruota dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje.
Čia įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai, o senosios rampos pakeistos naujomis hidraulinėmis rampomis. Taip pat įrengta apšvietimo infrastruktūra.
Smiltynės perkėlos vadovo Mindaugo Čiako teigimu, nuo šiol keltų pakrovimo ir iškrovimo procesas bus spartesnis net ir esant nepalankioms oro sąlygoms ar vandens lygio svyravimams.
AB Smiltynės perkėlos duomenimis, per praėjusius metus abiejose perkėlose perkelta 725 398 transporto priemonės ir 2 984 196 keleiviai.
„Vienas pagrindinių bendrovės tikslų vykdant veiklą – užtikrinti saugų, kokybišką ir nenutrūkstamą keleivių ir transporto priemonių perkėlimą per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš jos. Siekiant šio tikslo, neužtenka turėti modernius keltus, gerai paruoštas įgulas. Labai svarbus viso veiklos proceso organizavimas, kuris apima keleivių ir transporto srautų valdymą, greitą ir saugų keleivių įlaipinimą (išlaipinimą) bei transporto pakrovimą (iškrovimą) į keltą“, – teigia AB Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.
Tam, kad nebūtų trikdomas keltų darbas, krantinės buvo rekonstruojamos dviem etapais.
Bendra sutarties kaina – 5,8 mln. Eur (įskaitant PVM), iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis siekia 3,34 mln. Eur, AB Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. Eur.