„Pagal aplinkos ministro metodiką iki tonos avarijas likviduoja pati įmonė, virš tonos – valstybė. Ir čia truputį matau, kad „Orlen Lietuva“ gali galimai sumažinti skaičius (...) Matant iš oro, kokios yra dėmės jūroje, patikėti, kad čia buvo tiktai pusė tonos, – aš lieku skeptiškas“, – LRT radijui trečiadienį sakė S.Gentvilas.
„Manau, kad čia truputį tyrimo reikia, todėl mes šitą medžiagą perduodame irgi ikiteisminio proceso institucijoms, kad jos pasižiūrėtų, ar iš tikrųjų tokie kiekiai buvo išleisti“, – teigė jis.
„Orlen Lietuva“ antradienį pranešė, kad incidentas visiškai suvaldytas dėl skubių ir koordinuotų „Orlen Lietuvos“, Aplinkos ministerijos ir kitų institucijų veiksmų. Institucijų vertinimu, išsiliejo 480 litrų naftos, teigia „Orlen Lietuva“.
Aplinkos ministerija pirmadienį teigė, jog į aplinką išsiliejo iki dviejų tonų naftos.
Anot „Orlen Lietuvos“, „CleanSeaNet“ palydovai taršos Lietuvos teritoriniuose vandenyse neužfiksavo. Planuojama, kad terminalo veikla bus atstatyta sausio 2 dieną.
Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas Eugenijus Valikovas anksčiau antradienį BNS taip pat teigė, kad į aplinką patekusi nafta išsisklaidė. Anot jo, tai įvyko natūraliai – dėmę išsklaidė vėjas ir bangos.
Incidentas Būtingės terminale įvyko pirmadienio rytą. Tuomet pranešta, kad dėmės ilgis siekė apie 4 kilometrus, plotis – apie 100 metrų.
Per Būtingės terminalą „Orlen Lietuva“ naftą importuoja nuo 2006 metų, kai Lenkijos koncernas „Orlen“ įsigijo tuometinę „Mažeikių naftą“.
Nuo 1998 metų veikiančiame terminale 1999-2008 metais yra įvykę keturi didesni ar mažesni incidentai.