Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 04 29

S.Skvernelis: po kritikos dėl skaidrumo bus ieškoma būdų koronaviruso komunikacijai

Po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) ir prezidento Gitano Nausėdos kritikos dėl skaidrumo vykdant komunikacijos dėl koronaviruso kampaniją, bus ieškoma būdų, kaip įsigyti šias paslaugas, sako premjeras Saulius Skvernelis.
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Trečiadienį nuotoliniame Vyriausybės pasitarime jis teigė, kad tai bus daroma atsižvelgus į kritiką dėl pasirinkto neskelbiamų derybų būdo, kai paslaugos gali būti perkamos skubiai, iš anksto pasirinkus tik vieną tiekėją. Kritikų teigimu, tai neužtikrina skaidrumo.

„Matyt, ieškosime kitų būdų, kaip rasti sprendimus, kaip būtų galima gauti ir tą pagrindinę naudą, t.y. tinkamai informuoti visuomenę, ir, aišku, nereikia slėpti – tam tikra pagalba ir žiniasklaidai suteikiama. Ne šiaip ji duodama, o suteikta pagal aiškiais įkainiais pagrįstą tarifą“, – pabrėžė premjeras.

A.Veryga pasiūlė Vyriausybei apsvarstyti galimybę informacinę kampaniją vykdyti per Visuomenės sveikatos rėmimo fondą. Tačiau S.Skvernelis patikino, kad ir čia tektų rengti konkursus, teikti projektus ir, anot jo, įvykdžius visas reikiamas procedūras informaciją „galėtumėme skelbti po poros ar trijų mėnesių ir ji nebebūtų aktuali“.

Tuo metu pasitarime dalyvavusi VPT laikinoji vadovė Jovita Petkuvienė priminė Europos Komisijos poziciją, jog skubūs pirkimai COVID-19 pandemijos kontekste turėtų būti vykdomi tik išimtinais atvejais, „jais labai nepiktnaudžiaujant ir apsirūpinant trumpajam laikotarpiui“.

Ji pasiūlė peržiūrėti galiojančias sutartis dėl komunikacijos ir pritaikyti esamai situacijai, o norint, kad informacija pasiektų kuo didesnį ratą žmonių – sukurti atvirą platformą visai šalies žiniasklaidai teikti savo pasiūlymus.

„Tai būtų nebe viešieji pirkimai, būtų sukuriama atvira sistema, leidžianti visiems norintiems ir galintiems tiekėjams ateiti ir teikti tokias paslaugas. Tik reikėtų numatyti mechanizmą, kuris leistų įgyvendinti visus svarbiausius principus: ir skaidrumą, ir proporcingumą, ir lygiateisiškumą, numatyti kainodaros būdus, kaip būtų atsiskaitoma“, – sakė ji.

J.Petkuvienė taip pat ragino Vyriausybę užtikrinti, jog jau sudarytos sutartys būtų viešinamos „ne mažesne apimtimi“, nei tai daroma viešųjų pirkimų atveju.

Informacinei kampanijai „Lik namuose“ Velykų savaitgalį Vyriausybės kanceliarija išleido 80 tūkst. eurų per neskelbiamas derybas, kai pasirenkamas vienas tiekėjas. Didesnė dalis šios sumos buvo skirta informacijai spausdintinėje žiniasklaidoje apie karantino apribojimus.

S.Skvernelis pabrėžė, kad taikant kitus pirkimų būdus, Velykinį savaitgalį, kaip to siekta, visuomenė informacijos nebūtų sulaukusi.

„Tai yra nauja žinia, matyt, reikėtų išanalizuoti naujos platformos galimybes. (...) Dėl kitų formų – žiūrėsime įstatymus, kitas formas, kokie įstatymai ką mums leidžia dar padaryti“, – sakė jis.

15min nuotr./Mitai apie COVID-19 sklaidą
15min nuotr./Mitai apie COVID-19 sklaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais