Jie siūlo parengti ugdymo programų patobulinimus, numatančius šachmatų pagrindų mokymą pradinėse klasėse, numatyti ugdymo per šachmatus priemones ir ikimokyklinio amžiaus vaikams, parengti vadovėlius, skirtus panaudoti šachmatus vaikų mąstymui ir kūrybingumui ugdyti.
„Numatyti, kad jau 2016 metais mokslo metų pradžiai bent 15 proc. Lietuvos mokyklų būtų pasirengusios ir pradėtų įgyvendinti programą „Šachmatai mokykloje“, – rašoma memorandume.
Valstybėse, kur jau įgyvendinama programa „Šachmatai mokyklose“, pedagogų ir tėvų apklausos parodė, kad tokios pamokos vaikams duoda didžiulę naudą – pagal sugebėjimus jie kone metais lenkia nežaidžiančius šachmatais savo bendraamžius.
Tarp memorandumo signatarų yra Lietuvos šachmatų federacijos prezidentas Aleksandras Černovas, Seimo narė, žinoma šachmatininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Raimundas Paliukas, švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Ritas Vaiginas, šachmatų mokyklų atstovai, treneriai.
„Valstybėse, kur jau įgyvendinama programa „Šachmatai mokyklose“, pedagogų ir tėvų apklausos parodė, kad tokios pamokos vaikams duoda didžiulę naudą – pagal sugebėjimus jie kone metais lenkia nežaidžiančius šachmatais savo bendraamžius. Neseniai 100-ame Niujorko mokyklų atliktame tyrime dalyvavo 3000 moksleivių. Rezultatai parodė, jog žaidžiantieji šachmatais akivaizdžiai pranašesni už bendramokslius, jiems puikiai sekasi ir tikslieji, ir humanitariniai mokslai“, – teigė V.Čmilytė-Nielsen.
Ji trečiadienį per Seime surengtą diskusiją šiuo klausimu apgailestavo, kad šachmatai Lietuvoje nustumti į užribį.