Į naujųjų „Samsung“ televizorių pristatymą susirinkusių klaipėdiečių gretose netrūko ir žinomų veidų. Į renginį atvyko Antanas ir Daina Bosai, muzikos prodiuseriai Gintaras ir Mindaugas Bendžiai, atlikėjai Vilius Tarasovas ir Violeta Tarasovienė, grupės „Mango“ lyderė Rima Petrauskytė-Malašičevė.
Po pristatymo renginio dalyvių laukė loterija, kurios pagrindinis prizas – „Samsung POWERbot“ dulkių siurblys-robotas.
Naujos kartos technologija
Kas gi yra QLED? Tai naujos kartos LED televizorių atmaina. Korėjiečiams priklausantis „Samsung“ yra vienintelis QLED ekranų gamintojas. QLED (angl. quantum light-emitting diodes) primena sluoksniuotą pyragą, kurio gale montuojamas šviesą skleidžiančių diodų tinklelis, o virš jo klojamas kvantinių taškų – mikroskopinių silicio dalelių – sluoksnis.
Patekusios į šviesą šios dalelės pačios ima ryškiai švytėti skirtingomis spalvomis. Spalvos priklauso nuo dalelių dydžio: mažiausios šviečia mėlynai, vidutinės – žaliai, o didžiausios – raudonai. Ši kvantinių taškų savybė leidžia ekrane parodyti itin natūralius ir labai tikslius atspalvius.
„Samsung“ QLED optimaliai išnaudoja HDR (angl. high dynamic range) standarto galimybes. Ne mažiau svarbus ir QLED sugebėjimas bet kokiame šviesumo lygyje atkurti tikslias spalvas. Tai reiškia, kad jos visada atrodys natūraliai, o spalvos ir vaizdas išliks tikslūs nepriklausomai nuo žiūrėjimo kampo.
Vaizdo kokybė priklauso ne tik nuo paties ekrano, bet ir nuo aplinkos. Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad tik 14 proc. žmonių televizorių žiūri visiškoje tamsoje. Likusį laiką televizoriai veikia dienos metu arba įjungus dirbtinį apšvietimą. Todėl gamintojų laukė rimtas iššūkis – kaip padaryti, kad vaizdas QLED ekrane būtų vienodai geras, nepriklausomai nuo apšvietimo sąlygų.
„Samsung“ sukūrė „Ultra Black“ technologiją, kuri leidžia gerokai sumažinti atspindžių kiekį ir užtikrina spalvų sodrumą. Įdomu, kad Korėjos inžinieriai įkvėpimo sėmėsi iš gamtos: ekrano paviršiaus struktūra primena naktinės peteliškės akį, kuri sugeria šviesą, kad gyvūnas geriau matyti naktį.
Naujausius QLED televizorių modelius „Samsung“ aprūpino „Q Smart TV“ išmaniosios televizijos platforma. Spartų keturių branduolių procesorių turinčiame televizoriuje įdiegta visavertė interneto naršyklė, o ir pati išmaniosios televizijos sistema išmoko naujų naudingų triukų. Pavyzdžiui, televizorius dabar sugeba atpažinti laidų metu grojamas dainas, leidžia jas išsaugoti ir groti vėliau, naudojant „Spotify“.
Ne mažiau svarbi QLED televizorių savybė – dizainas. Kartu su naujaisiais QLED ekranais „Samsung“ šiemet pristatė „Q Style“ dizaino koncepciją, kuri tinka bet kokiam interjerui. Be to, juos galima kabinti ant sienos. Tam naudojama speciali „No Gap Wall Mount” tvirtinimo sistema, dėl kurios ekranas visiškai priglunda prie sienos paviršiaus.
Technikos žinovų įspūdžiai – itin pozityvūs
„Technorama“ pecialistams buvo suteikta proga vieniems pirmųjų išbandyti naujuosius „Samsung QLED“ modelius. Pirmuoju bandymų taikiniu tapo Q8C serijos televizoriai su lenktais 55 (140 cm), 65 (165 cm) ir 75 (190 cm) colių QLED ekranais.
„Technorama“ technikos specialistai ypač gerai įvertino jų charakteristikas. Jie pažymi, kad kvantiniai taškai leidžia išgauti labai tikslius atspalvius, o televizoriaus rodomas vaizdas atrodo lygiai taip, kaip jį sumanė filmų kūrėjai.
Lenktą ekraną turinčiam įrenginiui labai svarbu turėti ypač platų vaizdo matymo kampą. Nauja kvantinių taškų ekrano konstrukcija leido „Samsung“ jį padidinti net 25 proc. Todėl net žiūrint į televizorių iš šono vaizdas išlieka ryškus, kontrastingas ir pasižymi sodriomis spalvomis.
Pagyrų taip pat sulaukė ir Q8C serijos televizorių išvaizda. Švelniai išlenktas ekranas praktiškai neturi rėmelio, jį juosia tik plonas šlifuoto metalo apvadas. Televizoriaus postamentas masyvus, bet elegantiškas. Jis organiškai apjungia apvalius ir kvadratinius elementus, aštrius kampus bei švelnius išlinkimus. Dizaineriai pasirūpino, kad ir galinė korpuso sienelė atrodytų gerai, todėl televizorių galima statyti nors ir kambario viduryje.
„Technorama“ lyderiauja mažmeninėje buitinės technikos bei elektronikos prekyboje Vakarų Lietuvoje su daugiau nei 500 tūkst. klientų ir beveik 300 prekybos ir paslaugų partnerių.