Teisinį reguliavimą, susijusį su karine aviacija, Seimas atskyrė nuo civilinės, bei įteisino valstybės bepiločius orlaivius – juos naudotų krašto apsaugos, žvalgybos institucijos, Specialiųjų tyrimų tarnyba, vadovybės apsaugos ir statutinės įstaigos.
Už tokias Aviacijos įstatymo pataisas ketvirtadienį balsavo 121 Seimo narys.
Pagal jas bepiločių orlaivių sistemų geografines zonas Lietuvos oro erdvėje, išskyrus karines teritorijas ir pasienį, nustatys Lietuvos transporto saugos administracija. Tokių orlaivių skrydžiai galės būti draudžiami virš ornitologinių draustinių, strateginių įmonių, švietimo, mokslo, gydymo ir slaugos įstaigų, valstybės institucijų, užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, tarptautinių organizacijų buveinių.
Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, sausį Lietuvoje buvo 3 934 bepiločių orlaivių naudotojai. Šiuo metu yra 2890 nuotolinių pilotų, išsilaikiusių egzaminus ir gavusių kvalifikacijos pažymėjimus.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai 2022 metais nustatė 105 atvejus, kai be leidimo bepiločiai orlaiviai skrido pasienio zonoje, o septyniais atvejais orlaiviai buvo priverstinai nutupdyti arba rasti nusileidę, tačiau nebuvo nustatytas nuotolinis pilotas. Nusižengimų teisena nepradėta arba bylos buvo nutrauktos dėl duomenų trūkumo.
Pernai Transporto kompetencijų agentūra iš gyventojų ar institucijų gavo 20 pranešimų apie galimus bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus arba skrydžius draudžiamosiose ar pasienio zonose neturint leidimo.