Seimui rezoliucija pristatoma antradienį. Seimas taip turėtų paremti Europos reikalų komiteto (ERK) sprendimą, kad EK siūlymas neatitinka subsidiarumo ir proporcingumo principų.
ERK yra pareiškęs, kad darbo užmokesčio nustatymas priskiriamas išimtinei valstybių narių kompetencijai, o Briuselio pasiūlyme numatoma taikyti paslaugų teikėjų komandiruotiems darbuotojams visas darbo užmokesčio sudedamąsias dalis.
„Lenkija iškėlė tą vadinamą geltonąją kortelę EK sprendimui, mes irgi prie jos prisijungiame, kaip ir kai kurios kitos Rytų ir Vidurio Europos šalys, todėl mes tai turime patvirtinti Seime – kaip Seimo poziciją“, – BNS sakė ERK pirmininkas Gediminas Kirkilas.
Jis pabrėžė, kad ir be Seimo patvirtinimo, Lietuvos „geltonoji kortelė“ galiotų, tačiau, anot jo, tradiciškai ši pozicija įtvirtinama Seimo rezoliucija.
„Manau, kad Seimas pritars, nes tuo suinteresuoti mūsų vežėjai. Nes jeigu prieitume prie to, ką siūlo EK, mūsų vežėjai taptų nekonkurencingi ir uždarytų savo veiklą. Ne tik mes, bet ir lenkai, kroatai, rumunai ir kiti, nes kai kurių šalių komandiruotės skiriasi dešimtimis kartų, lyginant su mūsų išmokomis“, – teigė G.Kirkilas.
Pasak jo, iš beveik 10 šalių, kurios jau yra pareiškusios savo poziciją dėl Briuselio iniciatyvos, tik Ispanija, Olandija bei Liuksemburgas išreiškė palaikymą.
EK galutinis sprendimas dėl atlyginimų komandiruojamiems darbuotojams įsigaliotų, kai siūlymą apsvarstytų visos bendrijos šalys, tačiau jeigu trečdalis (10 šalių) nepritars, komisiją iš naujo turėtų jį svarstyti.
Nuo 2015 metų Vokietijoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią užsienio vežėjų vairuotojams šioje šalyje būtų mokama ne mažiau kaip minimali alga – 8,5 euro už valandą. Europos Komisija pradėjo tyrimą dėl šios procedūros.