Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 18

Seimas imsis alkoholio rinkos liberalizavimo pataisų

Seimas svarstys pataisas, kuriomis siūloma liberalizuoti alkoholio prieinamumą.
Išpardavimas prekybos centre
Alkoholiniai gėrimai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Opozicijai pareikalavus Seimas praėjusią savaitę buvo padaręs pertrauką Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimų svarstyme.

Grupė Seimo narių siūlo sumažinti alkoholio pirkėjų amžiaus ribą, bet tik silpniems svaigalams – nuo 18 metų leidžiant vartoti iki 15 proc. stiprumo gėrimus, o stipresnius – nuo 20 metų. Vyriausybė siūlo leisti jau nuo 18 metų vartoti ir turėti alkoholinius gėrimus, neatsižvelgiant į jų stiprumą.

Prieš savaitę ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė kartojo, kad Vyriausybė pritaria siūlymui leisti įsigyti alkoholio asmenims nuo 18 metų. Tuo metu prekybos alkoholiu laiko sekmadieniais, anot jos, keisti nereikėtų.

Du Seimo komitetai siūlo nekeisti dabartinės tvarkos – apsvarstę pataisas, jie pritarė tik keliems palengvinimams. Dėl jų išvados Seimas balsuos, taip pat dėl komitetų atmestų pataisų.

Siūloma sušvelninti ir alkoholio prekybą masiniuose renginiuose – suvienodinti prekybos tvarką mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose, leidžiant prekiauti tik natūralios fermentacijos gėrimais iki 15 laipsnių. Dabar parodose ir mugėse galima prekiauti alkoholiu iki 15 laipsnių, o masiniuose renginiuose – iki 7,5 laipsnio.

Pritarta ir konservatorius Sergejaus Jovaišos siūlymui uždrausti prekiauti alkoholiu kiekvienų metų rugsėjo 1-ąją, išskyrus tada, kai rugsėjo 1-oji sutampa su laisvadieniais. Tokiu atveju draudimas galiotų artimiausią darbo dieną, pirmadienį.

Taip pat skinasi kelią Laisvės frakcijos nario Vytauto Mitalo siūlymas, kad nuo kitų metų gegužės reklama nebūtų laikomi įmonių pavadinimai, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai, taip pat jų prekybos vietose esanti atributika, informacija apie alkoholį socialinių tinklų paskyrose ar internetinėse tarpininkavimo platformose bei ant gėrimo pakuotės esančios nuorodos į gamintojo interneto svetaines ar socialinių tinklų paskyras.

Reklama nebūtų laikoma ir pažintinė, mokslinė, istorinė informacija apie alkoholinių gėrimų vartojimo būdus, gamybą, tradicijas, pelnytus apdovanojimus.

Viešasis maitinimas interneto svetainėse ir socialinių tinklų paskyrose taip pat galėtų teikti informaciją apie alkoholinius gėrimus, kai informuojama apie maisto ir šių gėrimų derinimą, degustacijas.

Alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių socialinių tinklų paskyrose siūloma leisti tik nemokamą įrašų apie alkoholinius gėrimus sklaidą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos