Tokią Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, kuri sugriežtintų pavežėjų veiklą, Seimui antradienį pristatęs konservatorius Jurgis Razma sako, kad jiems turi būti taikomos tokios pat taisyklės, kaip ir taksi vairuotojams.
„Neteisinga, kai keleivius vežantiems taksi vairuotojams reikalaujama nulis promilių, o pavežėjams to nenumatyta. Jiems neblaivumas tik nuo 0,4 promilės“, – tikino J.Razma.
Konservatorius Edmundas Pupinis klausė, kaip atpažinti pavežėjus, norint juos sustabdyti ir patikrinti blaivumą.
„Taksi automobiliai pažymėti, o pavežėjų – ne, kaip juos sustabdyti ir patikrinti?“ – teigė jis.
Dabar nulio promilių blaivumas taikomas pradedantiems vairuotojams, taksi ar sunkesnių nei 3,5 tonos, daugiau kaip 9 vietų transporto priemonių vairuotojams.
Lietuvos kelių policijos tarnyba BNS anksčiau pranešė, kad 2018–2020 metais išaiškinti 49, o šių metrų sausį-kovą – du neblaivūs taksi vairuotojai – jiems nustatytas iki 0,4 promilės girtumas. Pasak tarnybos, ji nekaupia informacijos apie pavežėjus.
Gyventojų, užsiimančių keleivių vežimu, skaičius kasmet auga: 2018 metais jų buvo 13 tūkst., 2019 metais – 17,3 tūkst., o pernai – 18 tūkst.