2020 04 28

Seimas turės apsispręsti, ar už neįvykusius renginius organizatoriai galės kompensuoti kuponais

Seimas antradienį po pateikimo balsuos dėl įstatymo projekto, kuriuo numatoma leisti renginių organizatoriams anksčiau planuotus, bet atšauktus renginius surengti per metus po draudimo būriuotis atšaukimo. Jei bilietą įsigijęs žmogus nesutiktų su vėlesne renginio data, jam būtų galima siūlyti tokios pat kainos kuponą ir tik nesutikus su kuponu žmogus galės atgauti už renginį sumokėtus pinigus.
Viešas kalbėjimas
Viešas kalbėjimas / 123rf.com nuotr.

Teisingumo ministerija, teikianti įstatymo projektą, teigia siekianti apsaugoti renginių organizavimo verslą.

Projekte kalbama tik apie renginius, atšauktus dėl karantino. Kitais atvejais, reikia suprasti, numatyti palengvinimai verslui negaliotų.

Pinigų grąžinimas – paskutinė priemonė

Projekte numatyta, kad kai renginys neįvyksta dėl karantino, renginių organizatorius turi teisę per 30 dienų nuo draudimo panaikinimo nustatyti vėlesnę renginio datą. Pats renginys turėtų įvykti per metus nuo karantino metu nustatyto renginių ir susibūrimų draudimo panaikinimo.

Bilietą į atšauktą renginį įsigijęs vartotojas, pagal šį projektą, turi teisę per 30 dienų pranešti organizatoriui, kad jis nesutinka su vėlesne renginio data.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elvinas Jankevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elvinas Jankevičius

Pagal projektą, jei taip nutinka, už neįvykusį renginį klientui kompensuojama ne mažesnės sumos, nei kainavo bilietai, kuponu, kuris galios kitiems to paties organizatoriaus renginiams.

Tačiau nepavykus susitarti, paslaugų teikėjas privalėtų grąžinti vartotojui už bilietą sumokėtą kainą, tačiau tai būtų paskutinis žingsnis.

Jei paslaugų teikėjas nenustatytų vėlesnės renginio datos, vartotojas įgytų teisę reikalauti, kad paslaugų teikėjas grąžintų vartotojui už bilietą sumokėtą kainą.

„Prašau pritart šiam svarbiam projektui ir padėti kultūros sektoriui ir vartotojams“, – Seime sakė teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.

Jis pabrėžė, kad pritarus po pateikimo komitetuose bus galima dokumentą tobulinti.

Konservatorius Arvydas Anušauskas sakė, kad tai galios ne tik kultūros, bet ir pramogų, sporto renginiams. Jam užkliuvo, kad tai galios „visokių gazmanovų ir panašių“ koncertų organizatoriams.

„Negalvojote, kad reikėtų labiau paremti mūsų kultūros renginius išskirtinai?“, – klausė A.Anušauskas.

„Mums kiekvienas verslas ir organizatorius svarbus, nes ten dirba daug darbuotojų, mes stengiamės apsaugoti kiek galima plačiau“, – atsakė ministras.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Arvydas Anušauskas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Arvydas Anušauskas

Liberalas Simonas Gentvilas klausė, ar neplanuojama valstybės parama kultūrai. E.Jankevičius sakė, kad šis projektas padės išvengti bankroto, tačiau Kultūros ministerija gelbės ir kitaip, tačiau kaip – klausimas kultūros ministrui, kurio Seime pristatant šį projektą nebuvo, nors Kultūros bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijos yra projekto iniciatorės.

Konservatorius Jurgis Razma klausė, ar nederėtų į įstatymą įrašyti, jog Vyriausybė tam tikrais atvejais teikia subsidiją verslui. Ministras atsakė nemanantis, kad būtent į šį projektą reikėtų įrašyti tokį dalyką, nors pati mintis nėra bloga.

Bilietus įsigiję 300 tūkst. žmonių

Kaip teigiama aiškinamajame projekto rašte, Renginių industrijos asociacija nurodo, kad į renginius, nuo kovo 13 d. iki birželio 30 d., bilietus yra įsigiję daugiau kaip 300 000 vartotojų – į šį skaičių nepateko bilietai, kuriuos organizatoriai platina savarankiškai.

Anot ministerijos, jei nebus suteikta teisė nustatyti vėlesnę renginio datą, o prioritetas bus teikiamas sutarčių nutraukimui ir pinigų grąžinimui, daug renginių organizatorių taps nemokūs.

E.Jankevičius Seime sakė, kad jeigu renginių organizatoriai bankrutuos, žmonėms bus sunku atgauti pinigus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis