2019 05 07

Seimas: Vyriausybė privalo gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

Seimas siūlo Vyriausybei pagerinti tolimųjų reisų vairuotojų socialines garantijas.
Seime pristatyta Vyriausybės 2018 metų veiklos ataskaitą
Seime pristatyta Vyriausybės 2018 metų veiklos ataskaitą / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Už rezoliuciją balsavo 83 Seimo nariai, prieš – du („valstietis“ Arvydas Nekrošius ir socialdemokratas Juozas Olekas), o susilaikė 14.

Opozicija ją sukritikavo, o valdantieji teigė, kad kitaip tolimųjų reisų vairuotojų socialinės garantijos nesikeis.

Rezoliucija numato, kad Seimas stiprins šių vairuotojų darbo sąlygų priežiūros kontrolę, o Vyriausybei rekomenduoja siekti jų atlyginimų ir dienpinigių geresnio santykio bei pradėti dialogą su konkuruojančiomis šalimis dėl socialinių garantijų didinimo.

Biudžeto ir finansų komiteto narys „valstietis“ Valius Ąžuolas pareiškė, kad situacija dėl šių darbuotojų socialinių garantijų gerinimo jau keičiasi, nes profsąjungos su vežėjais pradėjo dialogą. Pasak jo, jeigu dialogas strigs, Seimas keis įstatymus.

Socialinių reikalų ir darbo komiteto narė konservatorė Gintarė Skaistė rezoliuciją pavadino „tuščiu reikalu“. Pasak jos, ji parodo Vyriausybės „impotenciją“ sprendžiant šią problemą: „Jeigu reikia skatinti Vyriausybę dirbti, tai reiškia, kad toje Vyriausybėje darbas nevyksta“.

J.Olekas rezoliuciją pavadino „per silpna“ ir pasigedo joje konkrečios Seimo pozicijos dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinių garantijų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Juozas Olekas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Juozas Olekas

„Šie žmonės (vairuotojai – BNS) ateity visų mūsų bus išlaikytiniai, nes su tokiu mažu atlyginimu patys neužsidirbs pensijos“, – teigė Socialinių reikalų ir darbo komiteto narys Algirdas Sysas.

„Valstietis“ Tomas Tomilinas tikino, kad parlamentarų balsas lems, ar „Linava“, vienijanti 800 (iš 4 tūkst.) vežėjų, pradės kalbėtis su darbuotojų atstovais.

Lietuvoje diskutuojant dėl vadinamojo Mobilumo paketo, kilo diskusijos dėl vežėjų praktikos didelę dalį algos vairuotojams išmokėti neapmokestinamais dienpinigiais.

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis yra sakęs, kad ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti dienpinigius mokėti, jeigu jų atlyginimas sieks ne mažiau kaip dvi minimalias mėnesio algas – dabar tai būtų 1,11 tūks. eurų.

Ministras įspėjo, kad kad jeigu darbuotojų socialinių garantijų darbdaviai nespręs kolektyviniais susitarimais, bus priimtas delspinigių mokėjimą griežtinantis įstatymas.

Sunkiasvorių krovininių sunkvežimių vairuotojai yra viena didžiausių Lietuvos profesinių grupių – sektoriuje jų dirba beveik 76,2 tūkst. Jų mėnesio pajamos, nuo kurių mokamos socialinio draudimo įmokos, 2018-ųjų gruodį siekė vidutiniškai 512,9 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs