2022 05 06

Seime – įtarimai dėl naudojimosi valdišku automobiliu: pradėtas tyrimas

Parlamento vicepirmininkas Andrius Mazuronis pastebėjo, kad tarnybiniu Seimo kanceliarijos automobiliu galimai naudojamasi ne visai tinkamai – rytais atvykti į darbą. Jis kreipėsi į Seimo kanclerį prašydamas išsiaiškinti situaciją ir pateikti atsakymus. Pradėtas tyrimas dėl įstaigos darbuotojų naudojimosi tarnybiniu transportu.
 Seimo nariams įteikti Seimo nario pažymėjimai
Seimo rūmai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

A.Mazuronis pasakojo, kad ne vieną kartą pastebėjęs, jog galimai Seimo kanceliarijos darbuotojas tarnybiniu transportu atvyksta į darbą.

Dėl to kreipęsis į Seimo kanclerį Modestą Gelbūdą jis ir kiti parlamento valdybos nariai trečiadienio vakarą sulaukė atsakymo.

„Neva nustatė, kad tokie piktnaudžiavimo atvejai buvo ne vienetiniai. Jis dabar sudarė darbo grupę iš penkių atstovų – trijų teisininkų, dviejų kitų kažkokių asmenų, kurie iki kitos savaitės Seimo valdybos posėdžio pateiks detalius atsakymus Seimo valdybai dėl to, ar buvo pažeidimų tarnybinio transporto naudojimo tvarkoje“, – 15min sakė A.Mazuronis.

Seimo kanceliarija aiškino, kad įstaigos darbuotojai nėra vežami į / iš darbą (-o) su tarnybiniu transportu, išskyrus atvejus, nurodytus Seimo kanceliarijos tarnybinių automobilių naudojimo taisyklėse.

Jos numato, kad naudotis tarnybiniais automobiliais, įskaitant nuvykimą į darbą ir grįžimą iš jo, turi teisę Seimo kancleris – kai būtina užtikrinti jo pareigų vykdymą arba asmens saugumą, taip pat vykimą į susitikimus ir į kitus renginius, taip pat kitais su jo veiklos ypatumais susijusiais atvejais.

Taip pat – darbuotojai tarnybos reikmėms darbo metu bei tarnybos reikmėms, suderinę su tiesioginiu vadovu, kai vyksta renginiai po darbo valandų (ar prieš jas) ar poilsio ir švenčių dienomis, vykdami į komandiruotes ar grįždami iš jų, taip pat kai yra skubiai iškviesti į darbą.

Seimą prieš daugiau kaip penkiolika metų buvo sukrėtęs naudojimosi tarnybiniu transportu skandalas, iš posto išvertęs ne vieną aukšto rango figūrą, įskaitant buvusį parlamento pirmininką Artūrą Paulauską.

Tąsyk išaiškėjo, kad pasilakstyti į užmiestį buvo vežiojamas net vieno Seimo valdininko šuo.

Laukia atsakymų

Iš Seimo kanclerio rašto parlamento valdybai A.Mazuronis suprato, kad nustatyta tarnybinio transporto naudojimo pažeidimo atvejų.

„Kiekvieną rytą aš matydavau, kaip veža tam tikrus žmones iš ryto į darbą Seime“, – teigė jis.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Andrius Mazuronis
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Andrius Mazuronis

Seimo vicepirmininkas pasakojo, kad tai jis nesyk pastebėjo mieste, prie parlamento rūmų.

„Pamatęs nuotrauką, nusiunčiau Seimo kancleriui su paklausimu: kas konkrečiai, kokia mašina, kokiu metu važiavo iš kokios vietos į Seimą“, – aiškino jis.

Kartu politikas sakė nepažįstantis asmens, išlipusio iš Seimo tarnybinio automobilio. Tačiau atpažino Seimo autoūkio automobilį.

„Ten gi numeriai visų Seimo kanceliarijos automobilių yra daugiau mažiau panašūs“, – teigė jis.

Pasak A.Mazuronio, jeigu Seimo kanceliarija nurodys, kad yra pareigybių, leidžiančių tarnybiniu transportu atvykti iš namų į darbą, sąrašas, jis jo lauks.

Taip pat – atsakymų, iš kokios degalų limito eilutės yra apmokamos tokios paslaugos, galbūt ir konkrečių darbuotojų pavardžių.

„Tokie klausimai yra suformuluoti. Jeigu pateiks, tai viskas gerai. Jeigu įstatymai numato galimybes Seimo kanceliarijos darbuotojams kiekvieną rytą į darbą važiuoti Seimo tarnybiniu transportu, tai aš nesiginčysiu, jei man įrodys, kad taip yra“, – kalbėjo parlamento vicepirmininkas.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Seimo autoūkis 2018 metais
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Seimo autoūkis 2018 metais

Tai, kad tam tikrais atvejais Seimo kanceliarijos darbuotojai gali būti pavežėjami į darbą ar iš jo, A.Mazuronio nuomone, nėra normalu.

„Kai mes tarkuojame visus pradedant paprastais darbuotojais, baigiant Seimo nariais irgi, priiminėjame įvairiausias efektyvinančias tarnybinio transporto panaudojimo tvarkas. Tai man atrodo, kad ir Seimo kanceliarijos darbuotojai irgi turėtų būti ne išimtis ir ne respublika Respublikoje, o turėtų paklusti bendroms tendencijoms.

Jeigu išaiškins, kad čia yra viskas pagal galiojančius teisės aktus, tai, be jokios abejonės, aš imsiuosi iniciatyvos inicijuoti tų teisės aktų pakeitimus. Mano nuomonė, kad tai yra piktnaudžiavimas, ne natūralus naudojimas, jeigu iš ryto Seimo transportas, neaišku, iš kokių lėšų įsipylęs degalų, turi Seimo kanceliarijos darbuotojus atvežti į darbą. Man atrodo, kad tai yra nelogiška, nesąžininga ir neteisinga“, – dėstė parlamento vicepirmininkas.

Man atrodo, kad tai yra nelogiška, nesąžininga ir neteisinga.

A.Mazuronis teigė laukiantis Seimo kanceliarijos konkrečių atsakymų dėl tarnybinio transporto naudojimo.

Tarnybos reikmėms gali naudotis visi

Seimo kanceliarija nurodė, kad atvejais, kai galima naudotis tarnybiniu transportu, įskaitant nuvykti į darbą ir parvykti iš jo, naudojamos Seimo kanceliarijos lėšos pagal padaliniui nustatyto tarnybinių automobilių ridos limito faktinį panaudojimą.

Seimo kanceliarijos atstovų teigimu, be jau minėtų atvejų, naudotis tarnybiniu automobiliu su vairuotoju tarnybos reikmėms gali visi darbuotojai.

Teisę užsakyti tarnybinį automobilį su vairuotoju turi darbuotojai, kurių sąrašą sudaro ir Veiklos administravimo departamento Transporto skyriui pateikia tam tikrų padalinių vadovai.

Tarnybiniu automobiliu be vairuotojo gali naudotis darbuotojai, kurių pareigybės nurodytos Seimo kanceliarijos pareigybių, kurias užimantiems darbuotojams skiriami tarnybiniai automobiliai be vairuotojo, sąraše.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modestas Gelbūda
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modestas Gelbūda

Seimo kanceliarijos atstovai informavo, kad tarnybos tikslais valdišku transportu dažniausiai naudojasi Veiklos administravimo departamento padaliniai, Parlamentarizmo istorinės atminties, Protokolo, Tarptautinių ryšių skyriai, Informacijos ir komunikacijos departamento padaliniai.

Seimo kanceliarijos atstovų teigimu, iš viso tarnybinio transporto išlaikymui šiems metams skirta 81 tūkst. eurų.

„Šiais metais sausio–balandžio mėnesiais tarnybinio transporto eksploatacijai panaudota 28,5 tūkst. eurų: degalams 15,1 tūkst. eurų, remonto paslaugoms (įskaitant atsargines detales) ir eksploatacinėms medžiagoms 10,6 tūkst. eurų, draudimui 2,5 tūkst. eurų, kitoms paslaugoms 0,3 tūkst. eurų“, – sakoma Seimo kanceliarijos atsakyme.

Seimo kanceliarijos automobilių parką sudaro 29 lengvieji automobiliai, 3 mikroautobusai, po vieną vienatūrį ir krovininį automobilį.

Privilegijų skandalas

2006 metų pradžioje Seimą supurtė vadinamasis privilegijų skandalas.

Paaiškėjo, kad keli aukšti Seimo kanceliarijos valdininkai savo reikmėms naudojosi tarnybiniais automobiliais, pasivaikščioti į užmiestį buvo vežiojamas net vieno jų šuo.

Šis skandalas iš posto išvertė tuometį Seimo pirmininką A.Paulauską.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Paulauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Paulauskas

Iš pareigų turėjo pasitraukti Seimo kanceliarijos transportą asmeninėms reikmėms naudoję tuometė Seimo pirmininko sekretoriato vadovė Rima Pumputienė ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento direktorius Kęstutis Virketis.

Posto tąsyk neteko ir Seimo kanclerio pareigas ėjęs Arvydas Kregždė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis