Ištirs ir priims sprendimus
Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Spaudos biuro vedėja Justė Radzevičiūtė-Laugalienė sakė, kad reaguojant į Seimo pirmininko pavaduotojo abejones dėl tarnybinio transporto naudojimo teisėtumo, parlamento kanceliarija surinko faktinius duomenis apie naudojimąsi tarnybiniu transportu ir Seimo valdybai pateikė informaciją.
„Atsižvelgus į surinktus duomenis, dviejų darbuotojų atžvilgiu teisės aktų nustatyta tvarka pradėti tyrimai dėl galimų tarnybinių nusižengimų“, – aiškino ji.
Sprendimai dėl šių darbuotojų, pasak J.Radzevičiūtės-Laugalienės, bus priimti įvykdžius tarnybinių nusižengimų tyrimo procedūras ir prireikus informacija bus paskelbta teisės aktų nustatyta tvarka.
„Pagal surinktus duomenis nustatyta, kad šie nagrinėjami atvejai yra pavieniai, todėl sisteminiai pokyčiai nėra svarstomi“, – nurodė Seimo kanceliarijos atstovė.
Stebina vangus tempas
A.Mazuronio teigimu, Seimo kanceliarija parlamento valdybai atsiuntė tuščią, be konkretikos raštą.
„Kad nustatyti atvejai, kad nustatėme piktnaudžiavimą, kad ne vieną kartą buvo, kad dabar tiriame, aiškinsimės, žiūrėsime ir išsiaiškinę priimsime sprendimus. Tai aš paprašiau, kad informuotų, kai bus kokie nors konkretūs sprendimai, ir su didesniu kiekiu informacijos, nes ten nėra nieko – nei pavardžių, nei struktūrinių padalinių, kur vyko visi tie dalykai ir panašiai“, – komentavo Seimo vicepirmininkas.
A.Mazuronis sakė, kad parlamento kanceliarija turi aiškiai įvardyti, kokiame padalinyje užfiksuoti galimi pažeidimai.
Jis aiškino, kad Seimo valdyboje priimant sprendimus dėl naudojimosi tarnybiniu transportu limitų padalijimo būtina žinoti, kuris struktūrinis padalinis gauna tiek, kad užtenka ne tik tarnybinėms funkcijoms vykdyti, bet ir valdišku transportu važinėti iš namų į darbą.
Kai bus atsakymai, kaip pažymėjo Seimo pirmininkės pavaduotojas, bus keliami klausimai, ar viskas gerai su tarnybinio transporto naudojimo reglamentavimu, jeigu valdininkai juo vyksta ir ne darbo reikalais.
Kartu jis stebėjosi, kad tiek laiko užtruko Seimo kanceliarijos tyrimas.
„Ką ten tirti, nelabai aš suprantu. Pasižiūri visas tvarkas per dvi tris dienas ir aišku, kas ten ką blogai padarė, kokių priemonių imsis – tarnybinių, drausminių, ir ar viskas gerai su reglamentavimu to transporto panaudojimo.
Kai tiek ilgai tiria, gal labai kokybiški bus tyrimo rezultatai. Aš tik vieną dabar norėčiau pasakyti labai aiškų dalyką, kad kai kancleris tokiais žaidimais užsiiminėja – man atrodo, čia žaidimai – tai jis turėtų labai gerai prisiminti, kaip kažkas kažkada šunį pavežė. Tai ne tik kad kancleris neteko posto, bet ir Seimo pirmininkas, kiek aš prisimenu. Tas istorijas turėtų prisiminti, man atrodo, kai jis vykdo tokius tyrimus po keturias savaites“, – pažymėjo A.Mazuronis, įžvelgęs, kad tyrimo tikslas gali būti ne išsiaiškinti situaciją, o užglaistyti viską.
Ką ten tirti, nelabai aš suprantu. Pasižiūri visas tvarkas per dvi tris dienas ir aišku, kas ten ką blogai padarė.
Kaip atvykdavo darbuotojai, nesidomėjo
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras teigė, kad girdėjo kažkokias nuogirdas, kad būtent šio komiteto biuro darbuotojai gali būti susiję su galimu piktnaudžiavimu tarnybiniu transportu.
„Bet kadangi čia yra Seimo kanceliarijos darbuotojai, tai čia nelabai mane ir domina. Aš pats jau treti metai nesinaudoju transportu ir nesiruošiu naudotis. Tai šita tema manęs visiškai nedomina“, – sakė jis.
Pasak S.Šedbaro, jis nesidomėjo ir kaip naudojami komitetui skirti naudojimosi tarnybiniu transportu limitai. Esą tai Seimo kanceliarijos reikalas.
„Aš žinau tik tiek, kiek mums atsiųsdavo oficialius dokumentus kanclerio, valdybos. Kai buvo karantinas – pirmas ar antras, aš dabar nepamenu, darbuotojams buvo rekomenduojama, jeigu reikia atvykti į Seimą, kad neatvežtų užkrato, kad naudotųsi Seimo autoūkiu, kuris specialiai buvo paruoštas: su plėvelėmis, dezinfekuojamas.
Tai kažkokiu momentu buvo net skatinama. Kadangi aš pats visada komiteto posėdžius vedu iš komiteto salės, kiek žinau, prieš mane kolegė Agnė Širinskienė irgi tą darydavo. Nes vieną kartą bandžiau iš namų, turėjau problemų, kai dingo interneto ryšys. Tai va tada man mažiausiai 2–3 žmonės yra reikalingi. Kaip jie atvyksta, kaip kur kas, jau yra kanceliarijos vidaus dokumento klausimas“, – akcentavo S.Šedbaras.
Privilegijų skandalas
2006 metų pradžioje Seimą supurtė vadinamasis privilegijų skandalas.
Paaiškėjo, kad keli aukšti Seimo kanceliarijos valdininkai savo reikmėms naudojosi tarnybiniais automobiliais, pasivaikščioti į užmiestį buvo vežiojamas net vieno jų šuo.
Šis skandalas iš posto išvertė tuometį Seimo pirmininką Artūrą Paulauską.
Iš pareigų turėjo pasitraukti parlamento kanceliarijos transportą asmeninėms reikmėms naudoję tuometė Seimo pirmininko sekretoriato vadovė Rima Pumputienė ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento direktorius Kęstutis Virketis.
Posto tąsyk neteko ir Seimo kanclerio pareigas ėjęs Arvydas Kregždė.