Komitetas penktadienį pritarė Seimo rezoliucijos projektui – jis siūlo Vyriausybei, kaip pagerinti vairuotojų socialines garantijas. Gegužę dėl rezoliucijos balsuos Seimas.
Komiteto nario „valstiečio“ Tomo Tomilino teigimu, „Linava“, vienijanti 800 (iš 4 tūkst.) vežėjų, dvejus metus vilkina kolektyvinės sutarties pasirašymą,
„Daugybę metų ji įsipareigojusi atlikti darbdavių funkciją derybose“, – tvirtino parlamentaras.
T. Tomilino teigimu, į pirmąsias derybas „Linavos“ ir Tolimų reisų vairuotojų forumo (Fura.lt forumas – BNS) atstovai renkasi gegužės 2-ąją.
Komitetas taip pat pritarė konservatorės Gintarės Skaistės siūlymams Vyriausybei, kaip pakeisti vairuotojų apmokestinamų ir neapmokestinamų pajamų santykį. Be to, ji Vyriausybei siūlo pradėti aktyvų dialogą su konkuruojančiomis ES šalimis dėl vieningo socialinių garantijų didinimo: „Jeigu vieni padidinsime, tapsime nekonkurencingi.“
Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis yra sakęs, kad ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti dienpinigius mokėti, jeigu jų atlyginimas sieks ne mažiau kaip dvi minimalias mėnesio algas – dabar tai būtų 1,11 tūks. eurų.
Ministras įspėjo, kad kad jeigu darbuotojų socialinių garantijų darbdaviai nespręs kolektyviniais susitarimais, bus priimtas delspinigių mokėjimą griežtinantis įstatymas.
Sunkiasvorių krovininių sunkvežimių vairuotojai yra viena didžiausių Lietuvos profesinių grupių – sektoriuje jų dirba beveik 76,2 tūkst. Jų mėnesio pajamos, nuo kurių mokamos socialinio draudimo įmokos, 2018-ųjų gruodį siekė vidutiniškai 512,9 euro.