Seimo kontrolierius kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, prašydamas imtis tiek teisinių, tiek organizacinių priemonių, kad keleivių kontrolė būtų atliekama važiuojančioje transporto priemonėje, nesuvaržant keleivio teisės išlipti iš stotelėje sustojusios transporto priemonės, ir sustabdyti keleivių traukimą administracinėn atsakomybėn už tariamą važiavimą be ilgalaikio bilieto, jeigu keleivis yra jį nusipirkęs, tačiau transporto priemonėje nebuvo priimtas šio bilieto aktyvavimas (iki bus patobulintas keleivių kontrolės teisinis reglamentavimas, sudarytos galimybės gauti dokumentą, patvirtinantį bilieto aktyvavimo faktą, ir pan.)
Seimo kontrolierius taip pat kreipėsi į susisiekimo ministrą, prašydamas pateikti motyvuotą nuomonę dėl keleivių kontrolės Vilniaus mieste teisinio reglamentavimo pakankamumo, keleivių kontrolės vykdymo tvarkos pagrįstumo bei pateikti siūlymus, kokių priemonių būtų tikslinga imtis, siekiant užtikrinti sostinės viešojo transporto keleivių teises ir tinkamą keleivių kontrolę.
Pasak A.Normanto, vilniečiai skundžiasi ir viešojo transporto kontrolierių galimai neteisėtais veiksmais, t.y., kad kontrolieriai, užstodami stotelėje sustojusios transporto priemonės duris (arba durys iš vis neatidaromos), sulaiko keleivius transporto priemonėje, taip suvaržydami jų teisę išlipti reikiamoje stotelėje. Tokie veiksmai galimai pažeidžia žmogaus teises.
Tyrimą pradėjęs Seimo kontrolierius taip pat kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, prašydamas pateikti visą informaciją ir paaiškinimus, kaip ir kokiems tikslams naudojamos lėšos, gaunamos už įsigyjamus Vilniaus miesto viešojo transporto bilietus, motyvuoti, kodėl naują ilgalaikį bilietą galima įsigyti, sumokėti už jį (pavyzdžiui, už 30 dienų bilietą sumokant 100 Lt) iš anksto, t. y. nepasibaigus ankstesnio bilieto galiojimo laikui, tačiau aktyvuoti jį galima tik pasibaigus ankstesnio bilieto galiojimo laikui. Seimo kontrolierius taip pat klausia, kaip šiuo metu keleiviams sudaromos sąlygos gauti dokumentą, patvirtinantį, kad jie aktyvavo bilietą ir kada jį aktyvavo.
Pasak A.Normanto, pradėto tyrimo tikslas – nustatyti, ar sostinės savivaldybės pareigūnai, organizuodami keleivių vežimą Vilniaus mieste, nepažeidžia žmogaus teisių į gerą viešąjį administravimą ir imasi pakankamų priemonių keleivių teisėms, naudojantis Vilniaus miesto viešuoju transportu, užtikrinti. Tyrimą numatoma atlikti per tris mėnesius.