Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 02 24

Seimo kontrolierius Romas Valentukevičius išbarė Bendrąjį pagalbos centrą

Seimo kontrolierių įstaigos vadovas Romas Valentukevičius, atlikęs pareiškėjų skundo tyrimą, konstatavo, kad Bendrojo pagalbos centro pareigūnas, apie uošvio mirtį pranešusiam vilniečiui pasiūlęs įsitikinti, ar vyras tikrai mirė, ir tik tuomet iškvietęs medikus, elgėsi netinkamai ir vadovavosi subjektyvia patirtimi.
Bendrasis pagalbos centras
Bendrasis pagalbos centras / BPC nuotr.

Kaip rašoma Seimo kontrolierių įstaigos pranešime, Seimo kontrolierius atkreipia Bendrojo pagalbos centro viršininko dėmesį į netinkamą Bendrojo pagalbos centro pareigūno reagavimą į pagalbos prašymą ir siūlo imtis visų įmanomų priemonių, kad ateityje panašių atvejų būtų išvengta.

„Šį kartą netinkama pareigūno reakcija neigiamų pasekmių neturėjo, bet jeigu tokio pareigūno elgesio būtų sulaukęs rimtai susirgęs žmogus, tuomet didelės nelaimės galime ir neišvengti“, ­– sako nuodugnų skundo tyrimą atlikęs R.Valentukevičius.

Pareiškėja skunde Seimo kontrolieriui nurodė, kad jai apie tėvo mirtį telefonu naktį pranešė su jos tėvu kartu gyvenęs nuomininkas. Iš karto po to jos vyras paskambino į Bendrąjį pagalbos centrą ir informavo apie jiems žinomą situaciją bei paprašė išsiųsti atitinkamas tarnybas į įvykio vietą.

Pareiškėjai nurodė, kad Bendrojo pagalbos centro pareigūnas atsisakė siųsti specialiąsias tarnybas į įvykio vietą, kol jie patys nuvažiuos ten ir įsitikins, kad žmogus tikrai miręs.

Seimo kontrolieriaus nuomone, šiuo atveju apie žmogaus mirtį atitinkamoms tarnyboms turėjo būti pranešta po pirmojo skambučio, nes buvo aišku, kas skambina (mirusiojo asmens dukros vyras), o bute, kuriame įvyko nelaimė, buvo asmuo (nuomininkas), kuris būtų galėjęs suteikti atitinkamoms tarnyboms reikiamą informaciją.

Be to, Seimo kontrolierius pabrėžia, kad teisiškai argumentuoto paaiškinimo, kodėl atsisakyta pranešti atitinkamoms tarnyboms apie žmogaus mirtį iškart po pirmojo skambučio, Bendrojo pagalbos centro pareigūnai taip ir nepateikė.

„Tikėtina, kad čia suveikė vadinamasis žmogiškasis faktorius, kai pareiškėjų skambučio sulaukęs pareigūnas priėmė sprendimus vadovaudamasis subjektyvia patirtimi. Gerai, kad netinkamas pareigūno elgesys neigiamų pasekmių neturėjo, tačiau jis sukėlė pagrįstą pareiškėjų nepasitenkinimą Bendrojo pagalbos centro veikla, o taip neturėtų būti“, ­­­­­­­­– tyrimo išvadas apibendrina Seimo kontrolierius.

Išsamų Seimo kontrolieriaus R.Valentukevičiaus atliktą piliečių skundo tyrimą galite rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?