Juodkrantėje su šeima apsilankiusi Seimo narė A.Gedvilienė pasidalino pastebėjimais iš pasivaikščiojimo pušynais.
„Sukant tradicinį pasivaikščiojimų ratą, „išlindus“ į Žaliąjį taką, išsižiojom pamatę begales jaunų ir senų pušaičių, berželių, visokių krūmynėlių, pažymėtų kirtimui bei kuoliukus, žyminčius naujo kelio ribą. 3-4 metrai nuo dabartinio kelio ribos į jūros pusę. Pradėjus aiškintis, sako, kad dviračių takas bus sutapdintas kaip ir dabar su keliu (logiška), o toliau – smėlio juosta ir pėsčiųjų takas. Nežinau, ar ten reikalingas pėsčiųjų takas. Man – ne, bet gal kažkam – taip“, – įspūdžiu dalinosi Seimo narė, konservatorė.
A.Gedvilienė vylėsi, kad atlikta darbų analizė.
„Bet smėlio juosta tarp dabartinio kelio ir būsimo pėsčiųjų takelio skamba kaip visiškas absurdas. Ar tikrai planuojama iškirsti šimtus medžių, išardyti samanas ir natūralią paklotę tam, kad smėlio ruožas skirtų gatvę nuo takelio? O esami medžiai kodėl netinka? Dabar susidaranti medžių alėja duoda galimybę pasislėpti šešėlyje nuo karščio, todėl dar labiau sunku suprasti, kam daryti plynę?“ – klausimus kėlė Seimo narė.
Tačiau kaip teigė Neringos meras Darius Jasaitis, tako rekonstrukcijos projektas buvo rengiamas ypatingai atsakingai, pirmenybę skiriant saugojimui. Projektas iš pradžių siūlė vieną platų taką, bet dėl „Kuršių nerijos teritorijos išskirtinumo, būtent iš gamtosaugininkų kilo iniciatyva objektą išskaidyti į smulkesnes dalis, įvedant smėlio juostą“, – teigė meras.
Ir pabrėžė, kad smėlio juosta ir atskiras pėsčiųjų srautas yra tik ties Žaliuoju keliu, nes čia dėl greta esančio oficialaus paplūdimio ir žmonių srautai yra didesni. Atskirti smėlio juostą siūlė ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija.
Neringos vadovas priminė, kad prieš keliolika metų mokslininkai ir specialistai pasisakė, kad Neringoje vertybė yra ne miškas (išskyrus sengirę), o pirmykštis atvirų erdvių Kuršių nerijos kraštovaizdis.
Atsižvelgiant į tai, per pastaruosius penkerius metus buvo iškirsta daugiau nei 300 hektarų miško, vykdant kraštovaizdžio formavimo darbus.
„Ir būtent šie darbai vietos gyventojams buvo sunkiai suprantami. Šiandien kylanti diskusija atrodo paprasčiausiai nesąžininga – kuomet įgyvendinant būtinus infrastruktūros tvarkymo darbus, piktinamės, kad bus nupjauti keli medžiai, kai visai netoli jų išpjauname tūkstančiais“, – teigė D.Jasaitis.