2023 09 27

Seimo pirmininkė: lytiškumo ugdymo temą eskaluojantys politikai siekia politinės naudos

Gyvenimo įgūdžių pamokos turinį įtakoti siekiantys politikai rūpinasi ne vaikų švietimu, o savo politine karjera, sako Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen.
Viktorija Čmilytė-Nielsen
Viktorija Čmilytė-Nielsen / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Gimsta iniciatyva reguliuoti vienos pamokos turinį. Kur dešimt procentų keliaus – gal turi keliauti į dorinį ugdymą, etiką, tikybą ar panašiai. Dauguma politikų, kurie daro tą centriniu klausimu, rūpinasi ne vaikų, paauglių dora ar gerbūviu, o daugiau savo kuo tiesesniu keliu į Seimo, Europos Parlamento ar prezidento rinkimus“, – trečiadienį Žinių radijui sakė Seimo pirmininkė.

„Manau, kad visgi palikime vaikus ir paauglius, nedarykime jų politinių kovų lauku šioje vietoje ir, manau, kad tikrai tame klausime bereikalingų emocijų labai daug, o pasigilinus į gyvenimo įgūdžių programą, ją paanalizavus, paskaičius, susipažinus, baimių kur kas sumažėtų“, – teigė ji.

V.Čmilytė-Nielsen pabrėžė, kad gyvenimo įgūdžių programa buvo rengiama jau ankstesnėse kadencijose, ji kalba apie pasiruošimą įvairiems gyvenimo iššūkiams, o lytiškumas joje užima tik nedidelę dalį, tačiau, pasak parlamento vadovės, tai „staiga tampa politikų rūpesčiu“.

Anot jos, būtent patys politikai eskaluodami šią temą ima manipuliuoti ja, kelti baimes. V.Čmilytė-Nielsen priminė, kad socialiniuose tinkluose ėmė sklisti iš piršto laužta informacija, o ja patikėję žmonės tapo manipuliacijų aukomis.

Ji pabrėžė, kad nepilnamečių nėštumų procentas du-tris kartus viršija Europos Sąjungos vidurkį, tad toks ugdymas būtinas.

Lietuvos moksleivių sąjunga praėjusią savaitę kreipėsi į prezidentą Gitaną Nausėdą ir Seimo narius, reikšdama palaikymą diskusijų sukėlusiai gyvenimo įgūdžių programai.

Kreipimesi pabrėžiama, kad bandymai eliminuoti lytiškumo ugdymo temas yra žalingi tinkamam vaikų ugdymui, o politikai turėtų galvoti, kaip efektyviau ją įgyvendinti, o ne programą stabdyti.

Moksleivių sąjungos pozicijai palaikymą išreiškė ir jaunimo bei žmogaus teisių srityje veikiančios organizacijos.

Nuo šių mokslo metų mokyklose įdiegta gyvenimo įgūdžių pamoka 5 ir 7 klasėse dėstoma po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po vieną pamoką kas dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po vieną savaitinę pamoką.

Gyvenimo įgūdžių bendroji programa integruoja daug temų: socialinį ir emocinį ugdymą, sveikatos ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, patyčių ir smurto prevenciją, žmogaus saugą, saugų eismą, pirmąją pagalbą, lytiškumo ugdymą, psichinės sveikatos stiprinimą, lyčių lygybę, pagarbių santykių kūrimą, žmogaus teises ir kitas.

Programą kritikuoja dalis politikų, tėvų organizacijų, kaltindami Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kad per pamokas bus „skleidžiama LGBTIQ propaganda“, vaikai bus mokomi apie kontracepciją, o ne susilaikymą nuo lytinių santykių.

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga savo ruožtu inicijavo peticiją, kuria ragina stabdyti šią programą.

Ministerija teigia, kad apie gyvenimo įgūdžių programą viešoje erdvėje skelbiama klaidinanti informacija, o pedagogai šioms pamokoms yra pasirengę bei dar galės tobulintis.

VIDEO: J.Šiugždinienė apie siūlymą lytiškumo mokyti doriniame ugdyme: keista, kai Seimo nariai vaidina ekspertus

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis