R.Juknevičienė įregistravo nutarimo projektą, kuriuo siūlo įpareigoti Vyriausybę iki balandžio pateikti pataisų projektą dėl papildomų asignavimų KAM šių metu biudžete.
Taip pat konservatorė siūlo nustatyti, kad 2015 metais Krašto apsaugos ministerijai skirti asignavimai turėtų sudaryti ne mažiau kaip 0,9 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).
„Teikiamos projekto nuostatos vertintinos kaip prieštaraujančios Lietuvos Konstitucijai“, – rašoma Seimo teisininkų išvadoje. Joje pažymima, kad rengti valstybės biudžeto projektą yra išimtinė Vyriausybės kompetencija.
„Vyriausybė – ir tik ji – turi įgaliojimus valstybės biudžeto projekte numatyti, kiek lėšų ir iš kokių pajamų šaltinių turėtų būti gauta, kiek lėšų ir kokiems tikslams turėtų būti skirta“, – remdamasis Konstitucinio Teismo (KT) nutarimu konstatuoja Teisės departamentas.
„Todėl imperatyvios projekto nuostatos, ta apimtimi, jog Vyriausybė yra įpareigojama parengti 2014 metų valstybės biudžeto pakeitimo projektą, ir tuo pačiu nustatančios, kam turi būti skirti papildomi valstybės biudžeto asignavimai, galimai prieštarauja Lietuvos Konstitucijoje įtvirtintam valdžių padalijimo principui“, – rašoma išvadoje.
Pasak Seimo teisininkų, valstybės biudžeto projekto rengimas, svarstymas Seime ir jo patvirtinimas įstatymu bei biudžeto vykdymas yra atskiros procesinės stadijos. Seimo kaip įstatymų leidžiamosios valdžios institucijos ir Vyriausybės kaip vykdomosios valdžios institucijos įgaliojimai čia yra atriboti, siekiant užtikrinti konstitucinį valdžių padalijimo principą.