„Apkaltos peržiūros institutas nėra numatytas Konstitucijoje, todėl tokios Seimo statuto pataisos būtų niekinės“, – rašoma Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadose.
Teisininkai savo išvadoje nurodo, kad specialiai dėl R.Pakso sudaryta komisija „tas pačias faktines aplinkybes interpretuoja ir teisės normas aiškina kitaip, nei Konstitucinis Teismas savo sprendimuose 2004 metais“.
Apecialiai dėl R.Pakso sudaryta komisija tas pačias faktines aplinkybes interpretuoja ir teisės normas aiškina kitaip, nei Konstitucinis Teismas savo sprendimuose 2004 metais
Seimo laikinoji tyrimo komisija praeitą savaitę patvirtino išvadas, kuriomis siūlo peržiūrėti R.Pakso apkaltą. Kaip viena iš galimybių įgyvendinti Europos Žmogaus Teisių Teismo sprendimą dėl R. Pakso nurodomos ir Konstitucijos pataisos.
Dėl komisijos išvadų dar turėtų balsuoti visas Seimas.
R.Paksas negali dalyvauti prezidento ir Seimo rinkimuose nuo 2004 metų, kai per apkaltą buvo pašalintas iš prezidento pareigų. Konstitucinis Teismas yra išaiškinęs, kad pareigų per apkaltą netekęs asmuo iki gyvos galvos negali eiti pareigų, kurioms reikalinga konstitucinė priesaika.
Tačiau Europos Žmogaus Teisių Teismas prieš trejetą metų konstatavo, kad dabartinis draudimas iki gyvos galvos dalyvauti Seimo rinkimuose iš prezidento pareigų atstatydintam R. Paksui yra neproporcingas.
Konstitucinis Teismas yra pasisakęs, kad po Strasbūro teismo sprendimo reikia taisyti Konstituciją. Seimas buvo pradėjęs svarstyti Konstitucijos pataisą dėl galimybės kandidatuoti po apkaltos, tačiau galutinis balsavimas dėl jos neįvyko. Pakeisti Konstituciją šiuo klausimu dabartiniame Seime trūksta balsų.