2021 09 29

Seimo vadovė mano, kad ras kompromisą su prezidentu dėl partnerystės apibrėžimo

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen mano, kad neturėtų būti sunku rasti kompromisą su prezidentu Gitanu Nausėda dėl partnerystės apibrėžimo.
LGBT eitynės „Kaunas Pride“
LGBT eitynės „Kaunas Pride“ / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Kalbant apie galimus prezidento sprendimus, galimus prezidento veto, kalbant konkrečiai apie partnerystę, girdėjau pastabą dėl formuluotės apibrėžimo, kuri, matyt, nelabai sunkiai pakoreguojama“, – trečiadienį Žinių radijui sakė ji.

„Jei, matyt, tik toks prieštaravimas ir yra, manau, kad tą kompromisinį variantą nebūtų sudėtinga rasti ir, matyt, nebūtų pagrindo kalbėti apie veto“, – tvirtino parlamento vadovė.

V.Čmilytė-Nielsen pakartojo, kad siekis įteisinti vienos lyties partnerystę nekelia grėsmės tradicinei šeimai.

„Mano giliu įsitikinimu, jis jokio pavojaus nekelia, jokiai šeimos formai jis pavojaus nekelia. Kaip tik apsaugo kai kurias šeimas, kurios de facto yra šeimos“, – sakė ji.

Seimas pavasarį dviejų balsų persvara atmetė įstatymą, kuriuo būtų įvesta lyčiai neutrali partnerystė. Projektu siūlyta įteisinti tiek vyro ir moters, tiek tos pačios lyties asmenų partnerystę, ją apibrėžiant kaip oficialiai registruotą dviejų asmenų bendro gyvenimo faktą, siekiant sukurti, plėtoti, apsaugoti partnerių santykius.

Prezidentas Gitanas Nausėda prisipažino, kad būtų nepasirašęs tokio Partnerystės įstatymo, koks jis buvo pateiktas Seime, nes jame santuokos ir partnerystės apibrėžimas beveik vienodas.

Lietuvoje partnerystė nėra įteisinta nei vyro ir moters, nei vienos lyties poroms. Keli ankstesni liberalių politikų bandymai šalyje įteisinti civilinę partnerystę Seime nepasiekdavo priėmimo stadijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis