Apie ketinamą nukirsti ąžuolą, augantį šalia Anykščius ir Molėtus jungiančio krašto kelio, prieš keletą dienų feisbuke pranešė visuomenininkė Monika Peldavičiūtė.
„Šimtametis ąžuolas yra sveikas ir gyvybingas, tačiau numatytas pašalinti be pagrindimo“, – rašė asociacijos „Gyvo Žalio“ vadovė.
Ji ragino žmones kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD), kad sprendimas nukirsti ąžuolą būtų pakeistas.
„Kviečiame, kas galit, siųsti laiškus su prašymu rasti alternatyvius sprendinius, jog ąžuolas būtų išsaugotas“, – teigė M.Peldavičiūtė.
Prašymas išgirstas
Pirmadienį LAKD sureagavo į visuomenininkės ir kitų žmonių prašymus ir pranešė, kad ąžuolas bus išsaugotas.
„Jau priimtas sprendimas projektuojamame krašto kelio ruože nuo Molėtų iki Anykščių maždaug 28 km esantį ilgaamžį ąžuolą išsaugoti iškreivinus kelią ir įrengus specialius atitvarus. Šiuo metu projektuotojai tikslina kelio rekonstravimo projektą“, – rašoma pranešime.
Jame taip pat teigiama, kad ąžuolą išsaugoti LAKD buvo nurodžiusi dar kovo mėnesį.
Pasak LAKD, parengus naują projektą, bus skelbiamas viešasis pirkimas rangos darbams, kurie prasidės 2024 metais.
Krašto kelio Nr. 119 Molėtai–Anykščiai ruožo nuo 28,169 iki 36,169 km rekonstravimo projekto vertė – apie 46,4 tūkst. eurų.
Šis kelias, anot LAKD, neatitinka tokios kategorijos keliams keliamų dangos pločio reikalavimų – yra siauresnis nei 5 metrai, o tai yra pavojinga eismo saugos prasme – dėl riboto pločio juose sunkiau prasilenkti ir atlikti lenkimo manevrą.
Prasilenkiant ar lenkiant dažniausiai tenka užvažiuoti ant kelkraščio, o tai gali turėti įtakos automobilio stabilumui.
Kai automobilio ratai yra ant skirtingų dangų, mažėja ratų sukibimas su danga ir gali būti prarandama automobilio kontrolė.