2019 05 23

Sergamumas tymais mažėja, tačiau viruso plitimą numatyti sunku

Pamažu šiltėjant orams, sergamumas tymais akivaizdžiai mažėja, teigia Užkrečiamų ligų ir AIDS centro (ULAC) specialistai.
Tymai
Tymai / 123rf.com nuotr.

„Šiuo metu sergamumas sumažėjęs – registruojami pavieniai atvejai, po kelis per dieną. Tymų virusas lakus ir labiausiai uždarose patalpose, todėl daugiausia susirgimų ir buvo registruojama šaltuoju metų laikotarpiu, kai daugiausia laiko žmonės praleidžia būtent ten“, – BNS sakė centro visuomenės sveikatos specialistė Kristina Žukauskaitė.

Vis dėlto, specialistė teigia, kad kol kas sunku prognozuoti, kaip sergamumas tymais vystytis toliau – tai priklauso nuo žmonių sprendimo skiepytis, tačiau, pasak K.Žukauskaitės, situacija pamažu gerėja.

„Viruso cirkuliacijos sustabdymą lemią skiepijimo apimtys. Jeigu jos didesnės nei 95 proc., tuo didesnė tikimybė sustabdyti tymų viruso plitimą, tačiau tikimės geriausio“, – teigė specialistė.

ULAC duomenimis, per pirmuosius šių metų keturis mėnesius nuo tymų, epideminio parotito ir raudonukės pasiskiepijo kiek daugiau nei 28 tūkst. asmenų – beveik 15 tūkst. daugiau nei pernai tokiu pačiu metu.

Paskiepytų vaikų iki 17 metų padaugėjo beveik 6 tūkst., o labiausiai išaugo pilnamečių asmenų pasiskiepijimo rodiklis – jų padaugėjo beveik 9 tūkst.

„Žmonės priėmė gerus sprendimus: tiek vaikai, kurie nebuvo paskiepyti, tėvai ryžosi juos paskiepyti, tiek ir vyresni žmonės. Pagrindinė prevencinė priemonė nuo skiepų yra skiepai“, – sakė K.Žukauskaitė.

„Nei sveika gyvensena, nei sveika mityba, nei šokinėjimas į eketę tikrai neapsaugo nuo tymų viruso“, – pridūrė ji.

Naujausiais ULAC duomenimis, šiemet Lietuvoje užregistruota 650 tymų atvejų, daugiausia jų – Kaune ir Vilniuje. Daugiausia tymais užsikrėtusių asmenų yra 30-45 metų amžiaus – beveik pusė visų registruotų tymų atvejų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis