Tarnauja kaip barjeras
Apie galimybę įrengti triukšmą mažinančią sienelę šioje gatvėje „Kėdainių mugei“ atsakė akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento atstovas Gintaras Liubinas.
„Vertinant Šėtos gatvės gyvenamųjų namų išsidėstymą ir geležinkelio triukšmo sklaidą, reikia pažymėti, kad geležinkelio ruožas prie Šėtos gatvės eina per 2 m gylio iškasą, kuri tarnauja kaip natūralus žaliasis akustinis barjeras“, – sakė G.Liubinas.
Trukdytų matomumui
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo, daugiabučiai prie Šėtos gatvės yra iškilę dar aukščiau, todėl garso sienelių efektyvumas būtų itin ribotas.
Be to, šios gatvės aplinkoje taip pat nebūtų galimybės įrengti ištisinės sienelės dėl esamos pervažos, geležinkelio kreivės ir matomumo reikalavimų užtikrinimo tiek traukinių mašinistams, tiek ir kitiems eismo dalyviams (autotransportui, pėstiesiems, dviratininkams).
„Sienelės įrengimas iš skaidrių elementų neišspręstų saugaus matomumo problemos, nes vaizdą ribotų statramsčiai, o taip pat pačios skaidrios sienelės atspindėtų garsą, todėl pablogėtų akustinė situacija kitapus esantiems namams“, – pabrėžė G.Liubinas.
Nėra numatyta
Triukšmo sienelės įprastai yra įrengiamos kartu su viso geležinkelio ruožo atnaujinimo projektais. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo, artimiausiais metais Kėdainiuose nėra numatyta įgyvendinti geležinkelio rekonstravimo ar modernizavimo projektų, kurių apimtyje būtų nagrinėjama galimybė įrengti triukšmo mažinimo sieneles.
„Įrengti triukšmo užtvaras atskirais projektais yra labai brangu ir sudėtinga, nes sienelių statyba neišvengiamai būna susijusi su inžinerinių tinklų pertvarkymu bei minėtomis matomumo pervažose problemomis. Be to, jau yra prasidėję geležinkelio elektrifikacijos projektavimo darbai, todėl zona prie geležinkelio pirmiausia yra skiriama būsimo elektros kontaktinio tinklo atramoms“, – sakė G.Liubinas.
Įrengti triukšmo užtvaras atskirais projektais yra labai brangu ir sudėtinga, nes sienelių statyba neišvengiamai būna susijusi su inžinerinių tinklų pertvarkymu bei minėtomis matomumo pervažose problemomis.
Kreipsis į savivaldybę
Svarstant tolimesnę triukšmo sienelių ar kitų triukšmo mažinimo priemonių (pvz., bėgių garso slopintuvų) įrengimo perspektyvą Kėdainiuose, artimiausiu metu bendrovė planuoja kreiptis į Kėdainių rajono savivaldybės administraciją ir su ja pasitarti, kokios būtų galimybės panaudoti Europos Sąjungos fondų lėšas ar kitus finansinius šaltinius triukšmo mažinimo priemonių projektams įgyvendinti.
„Nors artimiausiu metu nebus galimybių įrengti triukšmo sienelių, tačiau triukšmo prevenciją laikome vienu aukščiausių aplinkosaugos prioritetų, todėl labai intensyviai ir atsakingai įgyvendiname kitas efektyvias triukšmą slopinančias priemones, kurios leistų reikšmingai pagerinti akustinę situaciją tiek Šėtos gatvėje, tiek ir kitų kėdainiečių gyvenamųjų namų aplinkoje“, – teigė G.Liubinas.
Sudėliotos priemonės
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas išvardino triukšmo slopinimo priemones:
- Skiriamas padidintas dėmesys geležinkelio kelio būklei stebėti ir kontroliuoti, o nustatytus defektus operatyviai pašalinti. Pvz., šiemet pakeistas iešmas ir suvirinta 16 bėgių sandūrų. Reguliariai atliekamas bėgių šlifavimas bei kiti remonto darbai.
- Atliekama sugriežtinta traukinių vagonų aširačių apžiūra – vien per 2020 m. I-jį pusmetį suremontuotas 701 vagonas.
- Antrinė bendrovė „LG CARGO“ 2021 m. planuoja įsigyti 1128 naujus vagonus.
- Griežtai kontroliuojamas traukinių greitis, kad nebūtų viršytas ir nekeltų padidinto triukšmo mieste.
- 2023 m. elektrifikavus geležinkelio liniją per Kėdainius, elektrovežiai skleis daug mažesnį triukšmą nei dabartiniai dyzeliniai lokomotyvai.
Suaktyvėja rugpjūtį
Pasak bendrovės atstovo, pastebėta, kad gyventojų nusiskundimai suaktyvėja rugpjūčio mėnesį, kai yra pervežama ženkliai daugiau žemės ūkio produkcijos – grūdų.
„Prekinio eismo suintensyvėjimas yra sezoniškas ir netrunka ilgai, tačiau atsiprašome gyventojų už šį intensyvesnį laikotarpį ir tikimės supratingumo. Leiskite užtikrinti, kad visuomet siekiame ir darome viską, jog geležinkelio poreikiai ir gyventojų lūkesčiai būtų suderinti, o gyvenimas šalia geležinkelio gyvenantiems žmonėms būtų kuo saugesnis ir patogesnis“, – sakė G.Liubinas.