Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 05

Šiauliuose autobusų vairuotojams žadamas didesnis atlyginimas, bet keleiviai mokės daugiau

Oficialiai pranešama, kad važiavimas miesto autobusu gali pabrangti 3 arba 5 centais. Tikinama, jog taip keleiviai prisideda prie autobusų parko atnaujinimo, o dar svarbesnė priežastis buvo nutylėta – darbuotojams bus didinamas atlyginimas bent dešimčia procentų.
Viešasis transportas Šiauliuose
Viešasis transportas Šiauliuose / Alvydo Januševičiaus nuotr.

Išplatintas pranešimas, kad Šiauliuose vienkartinių bilietų kainos keleiviams turėtų pakilti 3–5 centais. Dabartinė bilieto kaina – 49 centai.

Nemažai šiauliečių į viešojo transporto kelionės kainos didinimą reaguoja skausmingai, nes prieš keletą metų savivaldybė panaikino „mikriukus“ – nebeleido keleivių vežti privačiais mikroautobusais. Tuomet baimintasi, kad monopoliu pakvipęs keleivių pavėžėjimas gali smarkiai brangti.

Būtent dėl to kiekvieną bilieto brangimą visuomenė stebi per mikroskopą – gal taip savivaldybei priklausanti ir konkurentus sunaikinusi bendrovė „Busturas“ siekia lengvo pasipelnymo?

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Marijus Velička priminė, kad planuojama įsigyti nemažai naujų autobusų ir keliolika naudotų. Tik anksčiau nebuvo paviešintas kitas, dar svarbesnis tikslas – darbuotojų atlyginimų didinimas.

Bilietai nebrango septynerius metus

Visi autobusai bus varomi dujomis. M.Velička akcentavo, kad Šiauliai elgiasi progresyviai ir stengiasi atnaujinti parką kuo ekologiškesniu transportu, kai tuo tarpu Vilniuje yra perkami dyzeliniai autobusai: „Dujos yra ekologiškiausias kuras. Troleibusų mes neturime. Dyzelinių autobusų Europos miestai stengiasi visiškai atsikratyti.“

M.Velička patvirtino, kad darbuotojų pajamos bus didinamos apie dešimt procentų bet kokiu atveju.

Tai kiek turėtų brangti bilietai – trimis ar penkiais centais?

M.Velička pabrėžė, kad speciali komisija yra sudariusi du ekonominius modelius. Miesto taryba vasario mėnesį turės pasirinkti, keliais centais brangs miestiečių kelionė.

Jei brangs trimis centais, ar darbuotojų atlyginimai taip pat didės? M.Velička patvirtino, kad darbuotojų pajamos bus didinamos apie dešimt procentų bet kokiu atveju. Atlyginimai bendrovėje nesikeitė jau keletą metų, o pragyvenimas brango.

„Ši našta nėra uždėta tik keleiviams. Investuoja bendrovė. Taip pat solidžia suma prisidės savivaldybė. Norime, kad prie viešojo transporto gerinimo prisidėtų ir keleiviai. Bilieto kaina nekilo nuo 2011-ųjų“, – teigė direktoriaus pavaduotojas.

Tiesa, Šiauliai brangiau už visus bilietus pardavinėja autobuse. Čia keleiviai už vieną pravažiavimą turi vairuotojui į delną įdėti visą eurą. M.Velička patikino, jog taip skatinama žmones kuo daugiau naudotis elektroniniais bilietais ir už važiavimą mokėti dvigubai pigiau.

Vis dar pigiausi Lietuvoje

Bet keleiviui juk nėra jokio skirtumo – dujomis ar dyzelinu yra varomas autobusas? M.Velička tikina, kad per artimiausius dvejus metus bus įdiegta nemažai naujovių. Viena jų – galimybė mokėti už kelionę telefonu ir mokinio pažymėjimu: „Tai bus padaryta iš tų pačių pabrangimo lėšų. Atskirai dėl to bilieto niekas jau nebrangins.“

Bet kuriuo atveju – autobusai bus perkami ir algos bus keliamos.

Taip pat direktoriaus pavaduotojas pastebėjo, kad Šiauliai, nors ir kaltinami „monopoliu“, keleivius veža pigiausiai iš visų didžiųjų miestų.

„Šiandien vežame už 49 centus. Kai pabrangs – už 52-54. Kaunas pabrangino iki 70 centų. Vilnius – iki 67. Jelgavoje tokio bilieto kaina – 85 centai, o Tartu važiuosite už 83 centus.

Pasiūloje yra ir vienos dienos bilietas, neribojant važiavimų skaičiaus – 2,5 euro. Tiesa, Šiaulių miestas nepasižymi turizmu, todėl toks bilietas nėra dažnai perkamas. Vilnius tokį bilietą pabrangino nuo 3,48 euro iki 5 eurų.

Bet kuriuo atveju – autobusai bus perkami ir algos bus keliamos. Bilietų branginimas penkiais centais būtų optimaliausias. Tokiu atveju, jei palankus tarybos sprendimas įvyktų vasarį, algas galėtume didinti jau kovo mėnesį.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais