„Sidabrinė linija“ senjorų skambučių jau laukia šeštadienį ir sekmadienį nuo 11 iki 19 val. Pailgėjo ir darbo laikas šiokiadieniais – telefono linija veikia nuo 8 val. iki 22 val. Skambinantiesiems kitu laiku, kaip buvo įprasta iki šiol, bus perskambinama artimiausią darbo dieną.
„Dėl jau metus besitęsiančios pandemijos ir griežtų karantino apribojimų, skambinančiųjų į liniją skaičius dėl emocinės ir informacinės pagalbos ženkliai išaugo – 2020 metų kovą-balandį ar gruodžio-sausio mėnesiais sulaukėme iki 1500 skambučių per mėnesį, kai iki tol įprastas srautas siekė apie 800. Tuo pačiu sulaukdavome vis daugiau skambučių ir nedarbo valandomis. Tai paskatino mus žengti pirmyn ir pailginti skambučių centro darbo laiką, kad reikiama pagalba telefonu vyresnio amžiaus žmonėms būtų pasiekiama kuo greičiau“, – sprendimą aiškina „Sidabrinės linijos“ vadovas Marius Čiuželis.
Ilgesnes skambučių centro budėjimo valandas senjorams dovanojančios įmonės „Teltonika IoT Group“ vadovas Arvydas Paukštys sako: „Remkitės į protėvių šaknis. Kadangi Jūs, „Sidabrinė linija“, puoselėjate tas šaknis, tradicijas, padedate senoliams, mums tik malonumas prisidėti prie gerų darbų. Gera daryti gerą“.
Pasak M.Čiuželio, pagrindinė „Sidabrinės linijos“ misija – vienišumą mažinantys reguliarūs draugystės pokalbiai – išlieka nekintanti. Bendravimo stokojantiems vyresnio amžiaus pašnekovams parenkamas bendramintis – kitas senjoras ar savanoris, – suderinamas abiem patogus pokalbių laikas ir jie reguliariai bent kartą per savaitę sujungiami draugiškiems pašnekesiams.
Nuo kovo 1 d. pradeda veikti ir trumpasis paramos numeris 1483 – prisidėti prie vyresnio amžiaus žmonių emocinės gerovės dabar bus dar paprasčiau. Šiuo numeriu paskambinę ar trumpąją žinutę su tekstu „Parama“ išsiuntę žmonės „Sidabrinės linijos“ globojamus senjorus parems 5 Eur. Vieno senjoro mėnesio pokalbiams, kurie jam ir savanoriui yra nemokami, „Sidabrinė linija“ išleidžia apie 6 Eur.
„Nuolat tobuliname savo veiklą, stengiamės įsiklausyti į pašnekovų poreikius. Per penkerius veiklos metus įgijome daug patirties, augome kaip organizacija. Šalia draugystės pokalbių pradėjome teikti ir emocinę, psichologinę bei dvasinę pagalbą – išklausome, nuraminame, jei senolis jaučia nerimą, baimę, patariame jiems aktualiais klausimais. Pavasarį pasitinkame su ilgesnėmis skambučių centro darbo valandomis, greitu metu oficialiai pristatysime ir informacinės pagalbos paslaugą. Norime, kad į „Sidabrinę liniją“ vieniši senoliai skambintų siekdami ne tik bendrauti, bet kreiptųsi ir patarimo, kai nežino, ką daryti ar kaip spręsti savo klausimus“, – sako M.Čiuželis.
„Sidabrinės linijos“ paslaugomis jau naudojasi beveik 4 000 senolių, vien per 2020-uosius metus reguliariai bendravo 1 545 pašnekovų poros, arba 30 proc. daugiau nei 2019 metais. Nuo veiklos pradžios 2016 metais „Sidabrinėje linijoje“ įvyko per 75 000 pokalbių, trukusių daugiau nei 27 000 valandų. Nuolatinį bendravimą su pašnekovais šiuo metu užtikrina kone 700 aktyvių savanorių bei 13 žmonių komanda. Šie skaičiai – tai geriausias „Sidabrinės linijos“ kuriamo poveikio – vienišumo ir atskirties mažinimo – įrodymas. Daugiau informacijos apie „Sidabrinę liniją“ rasite interneto svetainėje www.sidabrinelinija.lt