„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2010 06 21

Siūloma įvesti neformaliojo ugdymo mokinio krepšelį

Vyriausybė pritarė Švietimo ir mokslo ministerijos parengtam Vaikų pasirenkamojo švietimo finansavimo modelio aprašui. Siūlomo finansavimo modelio esmė – neformaliajame (pasirenkamajame) ugdyme įdiegti mokinio krepšelio principą („pinigai paskui vaiką“).
Mokiniai
Mokiniai / Dienraščio „15minučių” nuotr.

Taip pat siūloma neformalųjį švietimą pavadinti pasirenkamuoju, nes pastaroji sąvoka labiau atskleidžia aptariamą švietimo sritį, teigiama Ministro pirmininko tarnybos pranešime spaudai. Mokiniui, baigusiam pasirenkamojo švietimo programą, valstybės ar aukštųjų mokyklų nustatyta tvarka gali būti pripažįstamas asmens tam tikros srities įgytos papildomos kompetencijos. Šie pakeitimai leistų per keletą metų pasiekti, kad pasirenkamajame ugdyme dalyvautų 50 proc. visų mokinių. Tai būtų dvigubai daugiau negu dabar (dalyvauja apie 20 proc.).

Pasirenkamojo vaikų švietimo programos naujame modelyje skirstomos į 2 grupes. Pirmoji – neformaliojo ugdymo programos (programoms būdingas lankstumas tiek turinio, tiek laiko, tiek metodų atžvilgiu). Jos gali būti įgyvendinamos būreliuose, studijose, klubuose ir pan. Antroji grupė – formalųjį švietimą papildančios ugdymo programos. Šių programų pagrindinis tikslas – sistemingai gilinant tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomas kompetencijas. Jas įgyvendintų dailės, muzikos, sporto, meno mokyklos. Šias programas mokyklos diegs pagal bendrąsias programas, parengtas kartu su asociacijų atstovais bei patvirtintas Švietimo ir mokslo ministerijos.  

Lėšas pasirenkamajam vaikų švietimui galės gauti visi akredituoti teikėjai, nepriklausomai nuo jų juridinio statuso. Programų akreditacija kas trejus metus būtų privaloma. Programas akredituotų Švietimo ir mokslo ministerijos paskirta institucija kartu su savivaldybėmis, asociacijomis. Akredituotų programų sąrašas būtų skelbiamas sukurtoje informacinėje sistemoje internete. 

Dar svarstoma, koks galėtų būti vadinamojo krepšelio dydis. Siūloma nustatyti skirtingus fiksuotus krepšelių dydžius muzikos, dailės, sporto programoms, didesnius krepšelius gautų formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas lankantys vaikai. 

Naujas modelis padidintų pasirenkamojo švietimo prieinamumą, paskatintų pasirenkamojo švietimo programų įvairovę ir kokybę, sudarytų galimybę vaikams ir jų tėvams rinktis įdomius ir aktualius užsiėmimus. Kitąmet planuojama modelį išbandyti keliose savivaldybėse, o 2012 metais – įdiegti visoje Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“