Mokytoja tik kvietė diskutuoti?
„Pamokos tema buvo homoseksualumas. Mums mokytoja rodė skaidres, mes diskutavome. Tačiau mokytoja asmeninės nuomonės visiškai neišsakė. Tas skaidres rodydama ji mums maždaug taip sakė: „Aš radau lankstinukuose tokią medžiagą, ką jūs apie tai manote?“
Ir mes vienas su kitu diskutavome. Negalėčiau pasakyti, kokią poziciją mokytoja palaiko, bet daugeliui mūsų buvo tiesiog juokinga. Gal ir nesame subrendę, bet esame pakankamai brandūs, kad suprastume, kad tai nesąmonė. Daugelis mokinių apskritai pasisakė, kad palaiko homoseksualus ir yra už lygias jų teises“, – pasakojo apie tikybos pamoką moksleivė.
Buvo įvairių nuomonių, tačiau pati mokytoja apibendrindama pamoką paminėjo, kad turėtume iš Dievo mokytis, nes jis toleruoja ir gerbia kiekvieną žmogų, nepriklausomai nuo jo rasės, lytinės orientacijos.
Moksleivė sakė nepamenanti, kiek tiksliai skaidrių buvo demonstruota pamokos metu.
„Kitose skaidrėse buvo homoseksualų atributika, įvairūs paaiškinimai, pavyzdžiui, kad moterys, kurias traukia kitos moterys, yra vadinamos lesbietėmis. Dar buvo iš Biblijos citatų apie homoseksualumą, bet jų net nepamenu. Kai kurie mokiniai tiesiog „prikolino“, kiti pasisakė, kad nepritaria tos pačios lyties žmonių lytiniam santykiavimui, bet dauguma homoseksualus gynė ir labai stebėjosi, kad tokie faktai apskritai yra skelbiami“, – teigė moksleivė.
Moksleivės teigimu, mokytoja L.Raudytė yra giliai tikinti, kiekvieną sekmadienį eina į bažnyčią, apie krikščionybę buvo kalbama ir garsiojoje pamokoje. Tačiau apibendrindama pamoką, anot moksleivės, mokytoja kaip tik stengėsi sieti religiją ir toleranciją.
„Buvo įvairių nuomonių, tačiau pati mokytoja apibendrindama pamoką paminėjo, kad turėtume iš Dievo mokytis, nes jis toleruoja ir gerbia kiekvieną žmogų, nepriklausomai nuo jo rasės, lytinės orientacijos“, – sakė moksleivė.
Pasak moksleivės, kai kurie moksleiviai pamokos metu fotografavo skaidres ir siuntė draugams: taip nuotraukas gavo ir į internetą jas įkėlusi mergina, pati ji pamokoje nedalyvavo, nes yra vyresnė.
Mokiniai bando paguosti mokytoją
„Įvyko nesusipratimas. Man pačiai, aš kai pamačiau, labai keista buvo, kad mergina, kuri net nebuvo pamokoje, taip perteikė. Dėl to labai skaudu mums yra, ir dauguma mokinių visiškai nesupranta, kaip čia visa tai įvyko“, – sakė 15min pašnekovė.
Jos teigimu, L.Raudytę kaip pedagogę daugelis mokinių ir mokytojų vertina labai teigiamai.
„Tai buvo pati ramiausia mokytoja, kuri kaip tik visus ramindavo, kad gal čia jūs tolerantiškiau žiūrėkit. Jei kas tik blogai iškildavo, galėdavai eiti pas tą mokytoją ir pasipasakoti iš karto, padėdavo. (…) Jokia kita mokytoja neskiria tiek dėmesio kiekvienam vaikui. Mes per kiekvieną tikybos pamoką gauname lapelius, kur reikia surašyti, kas patiko pamokoje, kas nepatiko, ką siūlytume pakeisti. O pusmečio gale ji prašo pasiūlymų, kaip tobulinti pamokas. Ir po kiekvienos pamokos mes į dienyną gauname žinutes. Pavyzdžiui, aš paskutinę esu gavusi tokią: „Džiugu, kad gilinaisi į temą, kad aktyviai dalyvavai pamokoje, Dievas džiaugiasi“, – sakė moksleivė.
Moksleivė tvirtina, kad didelė gimnazijos moksleivių dalis, nors ir sutikdami, kad mokytoja pasielgė blogai dalindamasi tokia informacija, nenori, kad ji būtų atleista. Internete paskelbtą peticiją, raginančią neatleisti L.Raudytės, jau pasirašė apie pusantro tūkstančio žmonių.
Šiandien abiturientai jai gėlių nešė į pamoką, bandė ją nuraminti. Labai daug mokinių eina pas ją, apsikabina, nes niekas nesupranta, kaip šitaip galėjo įvykti.
„Šiandien abiturientai jai gėlių nešė į pamoką, bandė ją nuraminti. Labai daug mokinių eina pas ją, apsikabina, nes niekas nesupranta, kaip šitaip galėjo įvykti. Aišku yra ir tokių, kurie palaiko merginą, kuri įdėjo nuotraukas į internetą, už tai, kad ji iškėlė tą homoseksualumo klausimą. (…) Aš pati nekalbėjau, bet man perpasakojo, kad mokytoja pati nieko nekaltina, sako: tokia Dievo valia“, – kalbėjo moksleivė.
Ar gali būti, kad jei mokytoja vis dėlto bus atleista, būtent homoseksualai mokyklos bendruomenės akyse taps atpirkimo ožiu? Moksleivė 15min tikino: to tikrai nebus.
„Esame tolerantiška mokykla. Pas mus pritampa visokie: gotai, menininkai, moksliukai, homoseksualai. Jie visi atranda vietą mūsų mokykloje. (…) Ir pati mokytoja yra turėjusi homoseksualų mokinį. Ir su juo buvo santykiai geri. Ji pati pasakojo šitą faktą, kad su juo gerai sutarė. Negaliu pasakyti, kad ji būtų pasisakiusi kažką prieš homoseksualumą, kad neigiamą labai būtų išreiškusi nuomonę“, – sakė moksleivė.
Skaidrės sukėlė skandalą
Ketvirtadienį skaidres iš pamokos paviešinusi gimnazijos moksleivė socialiniame tinkle „Facebook“ rašė: „Kartais net tie, kuriuos labiausiai myli, nuvilia, sako moderni lietuvių liaudies išmintis. Šįsyk tai – mano gimnazija. Nuotraukos pristatymo, pateikto 10-okams tikybos pamokoje. Prieš porą metų, kai mokiausi 10-oj klasėj, pamenu, per tikybos pamokas vyko diskusijos, kurių metu mokytoja reiškė priešišką poziciją homoseksualų atžvilgiu, bet viskas nebuvo TAIP radikalu.“
Ji teigė nė nenorinti bandyti įsivaizduoti, kaip jaučiasi homoseksualus paauglys, sėdėdamas dorinio ugdymo pamokoje ir girdėdamas tokį mokytojos pranešimą. „Matant neaišku kuo pagrįstus tekstus labai koktu. Nenumanau, kaip geriausia būtų pasielgti šitokioj situacijoje, gal turit idėjų?“ – klausė ji.
Socialiniuose tinkluose kilo didžiulė pasipiktinimo banga, kaip XXI a. pamokoje galėjo pasirodyti tokia informacija. Prabilta apie tai, kad Telšių Žemaitės gimnazijoje turėtų „lėkti galvos“.
Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė teigia, kad socialiniuose tinkluose pasklidęs Telšių Žemaitės gimnazijoje vykusios pamokos pavyzdys daro gėdą švietimo sistemai ir rodo pokyčių būtinybę.
Vėliau per Vyriausybės valandą Seime ministrė pareiškė, kad mokytoja toliau dirbti mokykloje nebegali.
Taip pat mąstė ir Telšių rajono savivaldybės meras Petras Kuizinas. Jis sako manantis, kad seksualines mažumas žeidžiančią informaciją dešimtokams pateikusi mokytoja neturėtų toliau dirbti šio darbo.
Meras sakė savivaldybės švietimo skyriaus vedėjai ir mokyklos direktoriui pavedęs išsiaiškinti, ar pateikta medžiaga atitinka mokymo programą ir ar ji buvo suderinta su mokyklos vadovybe.
Gimnazijos direktorius Žydrūnas Želnys sakė nepritariantis tokiam tikybos mokytojos Loretos Raudytės elgesiui. Jeigu paaiškės, kad informacija tiesa, gimnazijos direktorius kalbėsis su meru ir priims sprendimą.
Pati mokytoja portalui delfi.lt sakė tiesiog pateikusi informaciją, kurią rado į lietuvių kalbą išverstuose amerikiečių psichologo Paulo Camerono iš Šeimos tyrimų instituto (Family Research Institute) lankstinukuose. Ji sakė neabejojanti, kad pateikta informacija yra patikrinta ir teisinga ir savo veiksmuose neįžvelgė nieko blogo. Pedagogė taip pat nurodė atsirinkusi tik tą dalį informacijos, kuri ją sukrėtė.
„Jeigu tai būtų melas, jei tai būtų paneigta, bet jei tai tiesa, nejau turime meluoti mokiniams? Mes nekurstėme nesantaikos, nesakėme, kad reikia jų nekęsti, kaip tik sakėme, kad kiekvieną žmogų reikia mylėti ir gerbti, bet jų poelgius, jeigu jie blogi, turime įvardinti“, – delfi.lt kalbėjo pedagogė.