2021 02 23

Skiepijimas Lietuvoje: dūris – dabar, informavimo kampanija – paskui

Vakcinavimas nuo COVID-19 įgauna pagreitį – jau skiepijami ne vien rizikoje esančių profesinių grupių atstovai, bet ir paprasti gyventojai. Nors kone du trečdaliai tikina vakcinos neatsisakysią, kas penktas skiepytis nenori, kone tiek pat dvejoja. Ekspertai dar gruodį siūlė nuspręsti, kuri institucija užsiims informavimo apie vakcinas kampanija, užsienyje jau seniai dalijamasi patarimais, kaip komunikuoti. Bet kol kas garsėja skundai dėl tikro ar tariamo vakcinų poveikio, o ne paaiškinimai, kodėl jos reikalingos.
Vilniaus miesto klinikinės ligoninės medikų vakcinacija nuo COVID-19
Vilniaus miesto klinikinės ligoninės medikų vakcinacija nuo COVID-19 / Sauliaus Žiūros nuotr.

Apklausa, atlikta jau įsibėgėjus skiepijimui, parodė, kad tikrai skiepytis nuo COVID-19 ruošiasi 41 proc. žmonių, dar 23 proc. greičiausiai skiepytųsi. Po dešimtadalį atsakė, kad tikrai arba greičiausiai nesiskiepys, dar 16 proc. svyruoja.

Statistikos departamento duomenys rodo, kad jau paskiepyta 4,33 proc. gyventojų.

Vadinasi, reikia „neprarasti“ dar bemaž 60 proc. proc., kurie jau tvirtai nusprendę ar nusiteikę skiepytis, ir įtikinti 16 proc. neapsisprendusiųjų.

Juoba kad prezidentas Gitanas Nausėda yra pareiškęs, jog norima per pirmąjį šių metų pusmetį paskiepyti 70 proc. suaugusių šalies gyventojų.

Ekspertai siūlo nebedelsti su jau vėluojančiu visuomenės informavimu apie vakcinavimą ir aiškią žinią siųsti tiems, kurie dvejoja, kaip elgtis, paliekant ramybėje tuos, kurie yra aiškiai „prieš“.

Kelta per daug panikos?

„Infekcinių ligų plitimas turi unikalią savybę sėti baimę, nerimą ir masinę isteriją, – pernai vasarą išleistoje knygoje „COVID-19: didysis perkrovimas“ rašo Pasaulio ekonomikos forumo įkūrėjas ir vadovas Klausas Schwabas bei ekonomistas Thierry’is Malleret. – Todėl, kaip jau matėme, tuo pačiu tai kelia grėsmę mūsų socialiniams ryšiams ir kolektyviniam gebėjimui suvaldyti krizę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis