„Slaugytojas pagal savo kompetenciją galės įvertinti paciento sveikatos būklę, paskirti tyrimus, vykdyti lėtinėmis ligomis sergančių pacientų stebėseną ir suteikti kitas sveikatos priežiūros paslaugas, o esant poreikiui – nukreipti pacientą pas šeimos gydytoją.
Slaugytojai galės konsultuoti pacientus tiesioginio kontakto būdu (gyvai) arba nuotoliniu būdu, parenkant paciento poreikius labiausiai atitinkantį paslaugos teikimo būdą, tačiau negalės būti teikiamos vien tik nuotolinės konsultacijos“, – teigė SAM Slaugos ir ilgalaikės priežiūros skyriaus patarėjas Artūras Šimkus.
Slaugytojo darbas reikalauja nuolatinio tobulėjimo
Alytaus poliklinikos vyriausiosios slaugos administratorė Simona Nedzinskienė pažymėjo, kad slaugytojai dažnai tampa svarbiausia sąsaja, jungiančia pacientą, šeimos gydytoją ir kitus medicinos specialistus.
Slaugytojų pareigos šeimos gydytojų komandose apima pacientų priežiūrą, pagalbą gydytojui diagnozuojant ligas ir gydant pacientus, pacientų sveikatos būklės stebėjimą, jų ir šeimos informavimą gydymo plano ir kitais sveikatos klausimais. Taip pat slaugos specialistai yra atsakingi už prevencines programas, slaugos procedūrų atlikimą, kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių išrašymą bei nėštumo priežiūrą.
S.Nedzinskienė pažymėjo, kad dėl sveikatos priežiūros sistemos pokyčių, technologijų pažangos, slaugos mokslo raidos ir jo vaidmens asmens sveikatos priežiūroje plėtros, slaugytojai turi gebėti nustatyti paciento poreikius ir savarankiškai priimti daugiau sprendimų nei anksčiau. Taip pat mokėti naudotis naujausiomis technologijomis, įranga, gerinančia slaugos kokybę bei efektyvumą.
Anot pašnekovės, svarbu įvertinti ir slaugytojams tenkantį emocinį krūvį: „Slaugytojai nuolat bendrauja su pacientais ir jų artimaisiais. Išklauso juos, kamuojamus liūdesio, baimės, nerimo ar nevilties. Neretai slaugytojams tenka padėti pacientams susitaikyti su liga ir gydymu, kartais – net palydėti anapilin. Todėl šios profesijos atstovai turi būti psichologiškai ir emociškai stiprūs ir tam pasiruošę žmonės“.
„Mes nuolat mokomės ir tobuliname savo technologijų srities žinias bei įgūdžius, nes kasdien naudojame papildomas darbo priemones. Geriausiems rezultatams pasiekti dalyvaujame tyrimuose bei mokymuose. Slaugos atstovai turi galimybę plėtoti karjerą, įgyti kvalifikacijos pakėlimą ar specializaciją“, – sakė ji.