Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 02 12

Apklausa: „Sodros“ veikla vertinama teigiamai

Šalies gyventojai mano, kad valstybinio socialinio draudimo administravimas savo kokybe neišsiskiria iš kitų valstybės administravimo sričių. Tačiau tik nedaugelis žino, kiek tiksliai kainuoja šios sistemos administravimas, rodo visuomenės tyrimas.
„Sodra”
„Sodra” / Egidijaus Jankausko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.
Temos: 1 Sodra

Dešimties balų sistemoje daugiausiai gyventojų, 21 proc., šalies socialinio draudimo sistemai rašytų septynetą. Po 18 proc. gyventojų ją vertintų aštuonetu ir šešetu. Pačią sistemą taip pat arba geriau nei kitas valstybės administravimo sritis vertina 63 proc. apklausos dalyvių.

Gyventojai žino, kad skirdama išmokas „Sodra“ vadovaujasi galiojančiais įstatymais, tačiau pati nepriima sprendimų dėl išmokų dydžio. 43 proc. gyventojų įsitikinę, kad už tai atsako Seimas, o 39 proc. – kad Vyriausybė.

Kaip „Sodros“ veiklos trūkumus 40 proc. gyventojų įvardino biurokratiją, 16 proc. – darbuotojų piktnaudžiavimą, 15 proc. – per mažą informacijos teikimą visuomenei, 6 proc. – blogą aptarnavimą.

39 proc. gyventojų mano, kad gerinant įvaizdį „Sodrai“ reikėtų mažinti administravimo sąnaudas, 23 proc. – daugiau teikti informacijos apie veiklą, 13 proc. – maloniau ir greičiau aptarnauti klientus.

„Gyventojų nuomonė – aiškus orientyras tolimesniems darbams. Siekdami pagreitinti ir supaprastinti sprendimų priėmimą jau pertvarkėme valdybos ir teritorinių padalinių struktūrą, toliau tobuliname veiklos procesus. Siekdami geresnio aptarnavimo, įkūrėme „Sodros“ informacijos centrą, atnaujinome reikalavimus priimamųjų darbuotojams“, – sako Mindaugas Sinkevičius, „Sodros“ direktorius.

Jo teigimu, panašios, bet mažesnės apimties gyventojų apklausos bus atliekamos ir toliau. Dėl to, gavus jų rezultatus bus galima objektyviau įvertinti, ar priemonės, kurių imtasi, duoda reikiamų rezultatų.

Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad vos dešimtadalis šalies gyventojų žino, kiek kainuoja „Sodros“ išlaikymas. Per metus „Sodros“ išlaidos darbuotojų atlyginimams, informacinių sistemų palaikymui ir vystymui, pastatų išlaikymui ir kitoms reikmėms nesiekia 2 proc. gautų pajamų. 

Štai 2012 m. „Sodra“ gavo 11 mlrd. 591 mln. Lt pajamų, tuo tarpu veiklos sąnaudos preliminariais duomenimis sudarė 218,7 mln. Lt. Beje, iš jų 46,6 mln. litų yra išmokų mokėjimo sąnaudos (šios lėšos sumokamos bankams ir pensijas asmeniškai pristatančioms bendrovėms). Taigi, pernykštės išlaidos socialinio draudimo fondo administravimui sudarė apie 1,88 proc. „Sodros“ surinktų įmokų sumos.

Šalies gyventojų nuomonės tyrimą 2012 m. gruodžio 12 d. – 23 d. atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. 75-iose šalies vietovėse iš viso buvo apklausta 1007 18-75 metų amžiaus gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai