Nelaimė šalia Naukaimio aerodromo įvyko šeštadienį, apie 13.30 val. Jos metu nukrito motosklandytuvas „Banjo STX“, kurio registracijos numeris – „LY-BCD“.
Seniai pasibaigęs galiojimas
TKA Civilinės aviacijos departamento direktorius Vidmantas Plėta 15min patvirtino tai, ką sakė žuvusio piloto sutuoktinė.
„Patikrinus mūsų duomenis, galime matyti, kad jis turėjo nacionalinę sklandytojo licenciją (...) Prašymas ją išduoti buvo pateiktas 1993 metais, o paskutinis licencijos pratęsimas atliktas 2006 metais ir ji galiojo iki 2008 metų“, – sakė departamento vadovas.
Jis pabrėžė, kad pilotas nuo 2008 iki dabar valdyti orlaivio negalėjo.
„Situacija lygiai tokia pati kaip ir su automobiliu. Jeigu vairuotojo pažymėjimą turime, bet jis negalioja – pasibaigęs, tai atsakymas toks pat – vairuoti teisės neturiu, jeigu mane kas nors sustabdytų“, – kalbėjo V.Plėta.
Jis neįvardino, dėl kokių priežasčių licencija nebuvo pratęsta, tačiau pridūrė, kad institucijos netgi nebuvo gavusios piloto prašymo atnaujinti licenciją.
Koks reglamentas dabar?
Šiuo metu, pasak TKA atstovo, išduodamos ilgalaikės sklandytojų licencijos, tačiau yra palikta prievolių išlaikyti kvalifikaciją nuolat skraidant, taip pat periodiškai tikrintis sveikatą.
„Galime sulyginti su automobiliais: vairuotojo pažymėjimas, kuris dabar galioja 10 metų ir sveikatos patikrinimo pažyma. Lygiai tą patį turime ir aviacijoje. Tokia pažyma sklandytojo licencijai yra būtina ir galioja priklausomai nuo amžiaus – ar penkeri, ar dveji metai“, – pasakojo V.Plėta.
„Jeigu sveikatos pažyma negaliojanti, licencija irgi nustoja galioti“, – pridūrė jis.
Pasak V.Plėtos, pilotų patikros, iš anksto apie jas nepranešant, yra vykdomos, tačiau „prie kiekvieno piloto pareigūno nepastatysi“.